Preview

Open Education

Advanced search

FOREIGN LANGUAGE TRAINING STUDENTS OF ENGINEERING SPECIALITIES THROUGH IMPLEMENTATION OF THE CONTEXT APPROACH

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-3(104-81-84

Abstract

This article presents a model of foreign language professionally-oriented training of future engineers, and the creation of the new foreign language teaching programs is justified. The author determines the content of the main methods and forms of teaching foreign languages. It is proved that the proposed educational technology, which implements the context approach to teaching students of technical institutes, joins together all the components of the training content, explaining the advisability of forming skills and contributes to the quality of language training of future engineers, as well as the acquisition of the real experience in professional activity. 

About the Author

Galina A. Krasnoshchekova
Southern federal university
Russian Federation

Doctor of Pedagogical Science, Professor

Tel: +79064197187

www.sfedu.ru



References

1. Краснощекова Г.А. Фундаментализация языкового образования в техническом вузе // Высшее образование сегодня. – 2008. – № 1. – C. 58–60.

2. Краснощекова Г.А. Модульно-рейтинговая технология обучения иностранным языкам в неязыковом вузе // Известия Южного Федерального Университета. Педагогические науки. – 2008. – № 4. – С. 106–114.

3. Ломакина О.Е. Проективность в методике формирования коммуникативной компетенции студентов языкового вуза: монография. – Волгоград: Перемена, 2003. – 299 с.

4. Вербицкий А.А., Дубовицкая Т.Д. Контексты содержания образования. – М.: РИЦ МГОПУ им. М. А. Шолохова, 2003. – 80 с.

5. Зимняя И.А. Компетентностный подход. Каково его место в системе подходов к проблемам образования? // Высшее образование сегодня. – 2006. – № 8. – С. 20–26.

6. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.psy.msu.ru/science/public/leontiev/index.html

7. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии. – М.: Педагогика, 1989. – 192 с.

8. Батышев С.Я. Блочно-модульное обучение. – М., 1997. – 258 с.

9. Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты [Электронный ресурс] // Интернет- журнал «Эйдос». – 2002. – 23 апреля. – Режим доступа: http://www.eidos.ru/journal/2002/0423.htm


Review

For citations:


Krasnoshchekova G.A. FOREIGN LANGUAGE TRAINING STUDENTS OF ENGINEERING SPECIALITIES THROUGH IMPLEMENTATION OF THE CONTEXT APPROACH. Open Education. 2014;(3(104):81-84. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-3(104-81-84

Views: 521


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)