VISUALIZED ENVIRONMENT OF MATHEMATICS TRAINING FOR THE FUTURE NATURAL SCIENCE TEACHERS
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-1(102-56-59
Abstract
The visualized environment of mathematics training for the future natural science teachers, providing the formation and development of all-educational mathematical skills, qualities of thinking, skills of independent search and development of new information, abilities to model processes and to solve problems by means of ICT is described in this article.
About the Author
Vera V. KalitinaRussian Federation
senior teacher
Tel.: (913) 832-29-75
References
1. Пушкарева Т.П., Калитина В.В. Информационно-образовательная предметная среда как необходимое условие повышения уровня математической подготовки в вузе // Высшее образование. – 2013. – № 1. – С. 15–19.
2. Пак Н.И., Пушкарева Т.П. Принципы математической подготовки студентов с позиций информационной модели мышления // Открытое образование. – 2012. – № 5(94). – С. 4–11.
3. Пушкарева Т.П. Применение карт знаний для систематизации математической информации // Мир науки, культуры, образования. – 2011. – № 2(27).– С. 139–144.
4. Калитина В.В. Электронная энциклопедия как средство повышения уровня запоминания учебного материала // Вестник КГПУ им. В.П. Астафьева. – 2013. – № 1. – С. 111–114.
Review
For citations:
Kalitina V.V. VISUALIZED ENVIRONMENT OF MATHEMATICS TRAINING FOR THE FUTURE NATURAL SCIENCE TEACHERS. Open Education. 2014;(1(102):56-59. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-1(102-56-59