Preview

Open Education

Advanced search

VISUALIZED ENVIRONMENT OF MATHEMATICS TRAINING FOR THE FUTURE NATURAL SCIENCE TEACHERS

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-1(102-56-59

Abstract

The visualized environment of mathematics training for the future natural science teachers, providing the formation and development of all-educational mathematical skills, qualities of thinking, skills of independent search and development of new information, abilities to model processes and to solve problems by means of ICT is described in this article. 

About the Author

Vera V. Kalitina
Siberian federal university
Russian Federation

senior teacher

Tel.: (913) 832-29-75



References

1. Пушкарева Т.П., Калитина В.В. Информационно-образовательная предметная среда как необходимое условие повышения уровня математической подготовки в вузе // Высшее образование. – 2013. – № 1. – С. 15–19.

2. Пак Н.И., Пушкарева Т.П. Принципы математической подготовки студентов с позиций информационной модели мышления // Открытое образование. – 2012. – № 5(94). – С. 4–11.

3. Пушкарева Т.П. Применение карт знаний для систематизации математической информации // Мир науки, культуры, образования. – 2011. – № 2(27).– С. 139–144.

4. Калитина В.В. Электронная энциклопедия как средство повышения уровня запоминания учебного материала // Вестник КГПУ им. В.П. Астафьева. – 2013. – № 1. – С. 111–114.


Review

For citations:


Kalitina V.V. VISUALIZED ENVIRONMENT OF MATHEMATICS TRAINING FOR THE FUTURE NATURAL SCIENCE TEACHERS. Open Education. 2014;(1(102):56-59. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-1(102-56-59

Views: 523


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)