Preview

Open Education

Advanced search

INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENT AS PEDAGOGICAL CONDITION OF SUCCESSFUL FOREIGN-LANGUAGE TRAINING OF HEALTH SCIENCES UNIVERSITY STUDENTS

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-1(102-60-64

Abstract

This article is devoted to an actual problem of the organization of interactive learning environment for the foreign language speech of medical students and revealing of its role for increase of professional education level. The role and value of applied methodical ware are provided in the article: (introduction of the special course of study "Global Health"; electronic educational and methodical textbook "Training of medical students for the international teleconferences" within the special course of study "Global Health" with the use of interactive methods of training and aimed at the development of speaking skills). The author carried out analysis and assessment of efficiency of influence of the interactive learning environment on the development of IPORK, and received reliable results which testify about positive dynamics of this activity. 

About the Author

Elena O. Petrova
Krasnoyarsk State Medical University
Russian Federation

the Latin and foreign languages department

senior teacher

Тел.: (960) 761-71-90

www.krasgmu.ru



References

1. Коджаспирова Г. М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словарь: Для студентов высш. и сред. пед. учеб. заведений. – М.: Академия, 2001. –176 с.

2. Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. – М.: Смысл, 2001. — 365 с.

3. Полат Е.С. Типология телекоммуникационных проектов // Наука и школа. – 1997. – № 4. − С. 78–82.

4. Адольф В.А., Журавлева О.П. Развитие личностного потенциала студента в процессе профессиональной подготовки // Сибирский педагогический журнал. – 2012. – № 2. – С. 21–27.

5. Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования // Высшее образование. – 2003. – № 5. – С. 42.

6. Сысоев П.В., Евстигнеев М.Н. Использование новых учебных Интернет-технологий в обучении иностранному языку (на материале культуроведения США) // Вестник Тамбовского университета. Серия 2: Гуманитарные науки. – 2008. – № 2(58). – С. 363–371.

7. Юрчук Г.В., Адольф В.А. Организация практико-ориентированной речевой деятельности при обучении иностранному языку студентов медицинского вуза // Фундаментальные исследования. – 2013. – № 6. – С. 1012–1016.


Review

For citations:


Petrova E.O. INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENT AS PEDAGOGICAL CONDITION OF SUC￾CESSFUL FOREIGN-LANGUAGE TRAINING OF HEALTH SCIENCES UNIVERSITY STUDENTS. Open Education. 2014;(1(102):60-64. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-1(102-60-64

Views: 845


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)