EXPERIENCE OF INTERNATIONAL COOPERATION IN THE FIELD OF DISTANCE LEARNING ON THE EXAMPLE OF ONDOKUZ MAYIS UNIVERSITY (TURKEY) AND PERM STATE AGRICULTURAL ACADEMY (RUSSIA)
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-1(102-75-79
Abstract
Topical issues of international cooperation in distance learning development are considered in the article, the characteristic for experience of inter university cooperation between the Perm State Agricultural Academy (Perm, Russia) and Ondokuz Mayis University (Samsun, Turkey) in the fi eld of distance learning is given. Concerns of distance learning development are focused: identifying remote students, teachers training, learning material quality. The prospects for cooperation in distance learning globally are outlined and its relevance for overcoming the crisis in culture and education is determined.
About the Authors
Valentina N. KukyanRussian Federation
the Philosophy department
Doctor of Philosophy., Prof.
Tel.: 3422405657
Oksana V. Fotina
Russian Federation
the Foreign languages department
senior lecturer
Tel.: 3422128409
References
1. Абдеев Р.Ф. Философия информационной цивилизации. – М.: ВЛАДОС, 1994. – 336 с.
2. Федеральный закон № 273-ФЗ от 29 декабря 2012 г. «Об образовании в Российской Федерации».
3. Collaboration Among Multicultural Virtual Teams / Kursat Cagiltay, Middle East Technical University, Turkey; Barbara A. Bichelmeyer, Indiana University, USA; Michael A. Evans, Indiana University, USA; Trena M. Paulus, University of Tennessee, USA; Jae Soon An, Samsung Advanced Institute of Technology, South Korea / Encyclopedia of distance learning / Patricia Rogers ... [et al.], editors. – 2nd ed. Hershey, New York, 2009. – P. 306–314.
4. Cooperation Solution for Universities, The / Michaela Knust, Georg-August-University Goettingen, Germany; Svenja Hagenhoff, Georg-August-University Goettingen, Germany / / Encyclopedia of distance learning / Patricia Rogers ... [et al.], editors. – 2nd ed. Hershey, New York, 2009. – P. 447–453.
5. Кукьян В.Н., Леонова Л.Л., Фотина О.В. О новых подходах к воспитанию студентов ХХI века // Интеграция культурно-информационной деятельности учреждений образования и культуры в работе со студенческой молодежью: материалы краевой научно-практической конференции, посвященной 80-летию научной библиотеки (г. Пермь, 22–23 декабря 2011 года). – Пермь: ФГБОУ ВПО Пермская ГСХА, 2011. – С. 13–20.
6. Кукьян В.Н., Фотина О.В. От истории заочного образования к современным его формам // Актуальные вопросы модернизации российского образования. Материалы Х международной научно-практической конференции (30 декабря 2011 г.). – М.: Спутник, 2011. – С. 56–60.
7. Кукьян В.Н., Фотина О.В. Актуальные проблемы дистанционного образования // Открытое и дистанционное образование. – Томск, 2012. – № 4(48). – С. 86–89.
8. Попов А.А. Философия открытого образования: социально-антропологические основания и институционально-технологические возможности. Монография. Томск: Бия, 2008. – 279 с.
9. Accessibility of Technology in Higher Education / Deborah W. Proctor / / Encyclopedia of distance learning / Patricia Rogers ... [et al.], editors. – 2nd ed. Hershey, New York, 2009. – P. 16–28.
Review
For citations:
Kukyan V.N., Fotina O.V. EXPERIENCE OF INTERNATIONAL COOPERATION IN THE FIELD OF DISTANCE LEARNING ON THE EXAMPLE OF ONDOKUZ MAYIS UNIVERSITY (TURKEY) AND PERM STATE AGRICULTURAL ACADEMY (RUSSIA). Open Education. 2014;(1(102):75-79. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-1(102-75-79