TO THE QUESTION ABOUT THE DISCIPLINE COMPETENCE ELEMENTS CONTROL AT THE BASIC EDUCATIONAL PROGRAM (ON THE TECHNICAL PROGRAMS EXAMPLE)
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-3(98)-12-19
Abstract
In this article we suggest approaches to the solutions of the some private tasks within the actual problem – the realization of competence-based approach to higher education within third generation of the Federal state educational standards. The approach to the competence elements control tests creation hierarchical model forming is formulated, illustrating examples are given. The suggested approaches are in a probation stage of bachelors and masters basic education programs on 210700 «The infocommunication technologies and communication systems» designing and realization process at Perm National Research Polytechnical University.
About the Authors
Efim L. KonRussian Federation
«The Automatic and telemechanics» department
«The infocommunication and distributed information-control systems» sector
Ph. D., Professor, head
Tel.: 8 (342) 239-18-16
Vladimir I. Freyman
Russian Federation
«The Automatic and telemechanics» department
Ph. D., senior lecturer, deputy head
Tel.: 8 (342) 239-18-16
Alexander A. Yuzhakov
Russian Federation
«The Automatic and telemechanics» department
D. Engr., professor, head
Tel.: 8 (342) 239-18-16
References
1. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 210700 Инфокоммуникационные технологии и системы связи (квалификация (степень) «бакалавр») / Утвержден приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 22 декабря 2009 г. № 785.
2. Кон Е.Л., Фрейман В.И., Южаков А.А. Оценка качества формирования компетенций студентов технических вузов при двухуровневой системе обучения // Научные исследования и их практическое применение. Современное состояние и пути развития ‘2012: сб. науч. тр. междунар. науч.-практ. конф., 2–12 октября 2012 г. – Одесса: КУПРИЕНКО, 2012. – Т. 9. – С. 39–41.
3. К вопросу о подготовке и оценке компетенций выпускников высшей школы с использованием модулей «Вектор развития направления» и «Квалификационные требования работодателей» / Е.Л. Кон и др. // Открытое образование. – 2012. – № 3 – С. 17–29.
4. Фрейман В.И. Разработка учебно-методического комплекса дисциплины в соответствии с ФГОС нового поколения // Вестник Пермского государственного технического университета. Электроника, информационные технологии, системы управления. – 2009. – № 3. – С. 47–50.
5. Фрейман В.И. Разработка компетентностной модели выпускника (бакалавра) по направлению 210700 «Инфокоммуникационные технологии и системы связи» («Телекоммуникации») // Вестник Пермского национального исследовательского политехнического университета. Электротехника, информационные технологии, системы управления. – 2010. – № 4. – С. 93–98.
Review
For citations:
Kon E.L., Freyman V.I., Yuzhakov A.A. TO THE QUESTION ABOUT THE DISCIPLINE COMPETENCE ELEMENTS CONTROL AT THE BASIC EDUCATIONAL PROGRAM (ON THE TECHNICAL PROGRAMS EXAMPLE). Open Education. 2013;(3(98)):12-19. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-3(98)-12-19