Preview

Open Education

Advanced search

IMPLEMENTATION OF DIDACTIC PRINCIPELS IN TEACHING MATHEMATICS TO STUDENTS OF NATURAL-SCIENCE SPECIALISM IN PEDAGOGICAL UNIVERSITIES

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-3(98)-20-26

Abstract

The current work presents description of implementation of didactic principles in teaching Mathematics to students of natural-science specialism in pedagogical universities. The model of school and pedagogical university integration, the vertical model of continuous mathematical activity of students, the structural model of mathematical training, the information and educational subject environment on mathematics of school - pedagogical university system are constructed. 

About the Author

Tatyana P. Pushkaryeva
Krasnoyarsk state pedagogical university of V.P. Astafyev
Russian Federation

Associate professor

Тел.: 8 (913) 197-06-86

www.kspu.ru


References

1. Колин К.К. Информационный подход в методологии познания [Электронный ресурс] / К.К. Колин // Философский портал. – Режим доступа: http://www.philosophy.ru/scm/TEZ/25.doc

2. Пак Н.И. О концепции информационного подхода в обучении // Вестник КГПУ им. В.П. Астафьева. – Красноярск, 2011 (1). – С. 91–98.

3. Пак Н.И., Пушкарева Т.П. Принципы математической подготовки студентов с позиций информационной модели мышления // Открытое образование. – 2012. – № 5(94). – С. 4–11.

4. Одноколова Е.Г., Пак Н.И. Организация проектно-исследовательской деятельности студентов в курсе «Теоретические основы информатики» // Педагогическая информатика. – 2008. – № 6.

5. Пушкарева Т.П. Использование информационных технологий в организации внеаудиторной самостоятельной работы студентов // Вестник РУДН «Информатизация образования». – 2009. – № 3. – С. 87–95.

6. Роберт И.В. О понятийном аппарате информатизации образования // Информатика и образование. – 2003. – № 1. – С. 8–15.


Review

For citations:


Pushkaryeva T.P. IMPLEMENTATION OF DIDACTIC PRINCIPELS IN TEACHING MATHEMATICS TO STUDENTS OF NATURAL-SCIENCE SPECIALISM IN PEDAGOGICAL UNIVERSITIES. Open Education. 2013;(3(98)):20-26. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-3(98)-20-26

Views: 502


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)