Preview

Open Education

Advanced search

EDUCATION TECHNOLOGY IN AN E-LEARNING ENVIRONMENT OF PERSONALISATION OF EDUCATION

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-3(98)-47-51

Abstract

The article dwells upon a problem of building the educational process in the informational society. The factors influencing the educational process in the informational society have been identified. The model of the educational process of personalization of students’ education has been built. The educational technology “E-learning educational environment of personalization of students’ education” has been implemented and its efficiency was evaluated. 

About the Authors

Anatoly B. Kondratenko
Kaliningrad branch of Moscow University of economics, statistics and informatics
Russian Federation

Doctor of education, professor, Deputy director

Tel. 8 (4012) 93-10-02

http://www.kaliningrad.mesi.ru/


Boris A. Kondratenko
Immanuel Kant Baltic Federal University
Russian Federation

postgraduate student

Tel. 8 (4012) 66-41-35

http://www.kantiana.ru/



References

1. Кондратенко А.Б. Автоматизированная обучающая система персонализации обучения // Высшее образование в России. – 2007. – № 8. – С. 130–132.

2. Кондратенко А.Б. Методология построения Е-learning системы персонализации обучения // Открытое образование. – 2011. – № 5. – С. 17–20.

3. Кондратенко А.Б. Виртуальная образовательная среда МЭСИ // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. – Вып. 5. – Калининград, 2012. – С. 7–10.

4. Тихомирова Н.В., Минашкин В.Г., Дудейковская Л.Н. Образовательный процесс в электронном университете: условия и направления трансформации // Высшее образование в России. – 2011. – № 2. – С. 3–11.

5. Чучалин А.И., Епихин А.В., Муратова Е.А. Планирование оценки результатов обучения при проектировании образовательных программ // Высшее образование в России. – 2013. – № 1. – С. 13–19.


Review

For citations:


Kondratenko A.B., Kondratenko B.A. EDUCATION TECHNOLOGY IN AN E-LEARNING ENVIRONMENT OF PERSONALISATION OF EDUCATION. Open Education. 2013;(3(98)):47-51. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-3(98)-47-51

Views: 619


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)