Preview

Open Education

Advanced search

CLASSIFICATION OF INFORMATICS AND INFORMATION TECHNOLOGIES

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-2(109-4-7

Abstract

The article considers the actual question about informatics and information technologies classifi cation. There are the hegemony information technologies over the information sciences and two modern methods of classifi cation: “habitatual” and “conceptual-criterial” method. On the basis of the last the article calls attention to example for classifi cation of science’s nomenclature of VAK. 

About the Authors

Andrey A. Mayorov
Московский государственный университет геодезии и картографии (МИИГАиК)
Russian Federation

Doctor of Engineering Science, rector

Tel.: (499) 261-31-52



Vladimir P. Sedyakin
Московский государственный университет геодезии и картографии (МИИГАиК)
Russian Federation

Applied informatics department

Candidate of Engineering Science, Professor

Tel.: (499) 262-04-23



References

1. Совместный научный семинар «Методологические проблемы наук об информации» Института проблем информатики РАН и Института научной информации по общественным наукам РАН/ИНИОН РАН [Электронный ресурс]. – М., 2011–2014. – Режим доступа: http://www.inion.ru/seminars.mpni

2. Зацман И.М. Построение системы терминов информационно-компьютерной науки: проблемно-ориентированный подход // Метафизика. – 2013. – № 4. – С. 115–149.

3. Седякин В.П., Корнюшко В.Ф., Филоретова О.А. Проблема Флориди и классификация информационных наук // Прикладная информатика. – 2012. – № 3. – С. 116–122.

4. Столяров Ю.Н. Информационные науки как возможный класс Номенклатуры специальностей научных работников [Электронный ресурс] // Совместный научный семинар «Методологические проблемы наук об информации» Института проблем информатики РАН и Института научной информации по общественным наукам РАН/ИНИОН РАН. Москва, 30.01.2014. – Режим доступа: http://www.inion.ru/seminars.mpni


Review

For citations:


Mayorov A.A., Sedyakin V.P. CLASSIFICATION OF INFORMATICS AND INFORMATION TECHNOLOGIES. Open Education. 2015;(2(109):4-7. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-2(109-4-7

Views: 1002


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)