ADAPTATION OF THE E-LEARNING RESOURCES TO THE COMPETENCE-BASED APPROACH FORMAT
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-4(105-11-19
Abstract
The article analyzes the feasibility of using static and dynamic e-learning resources for the formation of different types of competencies. To achieve the optimal adaptation to the format of competencies it was recommended to distribute education materials amongst logically holistic micromodules that are dynamically associated with levels of education, competencies and subject-matters.
About the Authors
Felix O. KasparinskyRussian Federation
Faculty of Biology
Multimedia Technologies Interdepartmental Laboratory
Ph.D. in Biology, Senior Researcher, Scientifi c Leader
Tel.: 8 (916) 656-6901
Elena I. Polyanskaya
Russian Federation
Faculty of Biology
Multimedia Technologies Interdepartmental Laboratory
Leading Engineer
Tel.: 8 (915) 273-6940
References
1. Bologna Process – European Higher Education Area [Electronic resource] // Romanian Bologna Secretariat. – URL: http://www.ehea.info/ (дата обращения: 25.04.2014).
2. Blurton C. New Directions of ICT-Use in Education. 2007 [Electronic resource]. – URL: http://www.unesco.org/ education/educprog/lwf/dl/edict.pdf (дата обращения 06.02.2007).
3. TUNING Project. Competences. 2010 [Electronic resource]. – URL: http://www.unideusto.org/tuningeu/ competences.html (дата обращения 25.04.2014).
4. Каспаринский Ф.О., Полянская Е.И. Многосайтовые системы как инструмент для организации авторского информационного континуума // Научный сервис в сети Интернет: поиск новых решений: nруды Международной суперкомпьютерной конференции (17–22 сентября 2012 г., г. Новороссийск). – М.: Изд-во Московского университета, 2012. – С. 569–572.
5. Seung S. Sebastian Seung: I am my connectome [Electronic resource] // TED (Technology, Entertainment, Design) Conference 2010. – URL: http://www.ted.com/talks/lang/ru/sebastian_seung.html (дата обращения 25.04.2014).
6. Мелехова О.П. Методология перехода на уровневую систему подготовки в соответствии с нормативной базой высшего биологического образования. – М.: ООО «МАСТЕР-МУЛЬТИМЕДИА», 2010. – 255 с.
7. Key Competencies for a Successful Life and a Well-Functioning Society. – Gottingen: Hogrerfe&Huber Publishers, 2006.
8. Dublin Core Metadata Initiative. Making it easier to fi nd information [Electronic resource] // DCMI Limited (2013). – URL: http://dublincore.org (дата обращения 25.04.2014).
9. Каспаринский Ф.О., Полянская Е.И. Интернет-публикация учебно-методической литературы в форме динамических информационных блоков // Научный сервис в сети Интернет: все грани параллелизма: труды Международной суперкомпьютерной конференции (23–28 сентября 2013 г., г. Новороссийск). – М.: Изд-во МГУ, 2013. – С. 504–507.
10. Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация. – М.: Когито- Центр, 2002. – 396 с.
11. Каспаринский Ф.О., Полянская Е.И. Программы интеллектуального картирования как инструмент научной работы // Научный сервис в сети Интернет: суперкомпьютерные центры и задачи: труды Международной суперкомпьютерной конференции (20–25 сентября 2010 г., г. Новороссийск). – М.: Изд-во МГУ, 2010. – С. 521–524.
12. Каспаринский Ф.О., Полянская Е.И. Адаптация развлекательных медиаплееров карманного размера для образовательных целей // Качество дистанционного образования: концепции, проблемы, решения. Тематическое приложение к журналу «Открытое образование»: межвузовский сборник научных трудов. – М.: МГИУ, 2009. – С. 194–204.
13. Каспаринский Ф.О., Полянская Е.И. Дизайн образовательных сайтов в период становления мобильного Интернета // Качество дистанционного образования: концепции, проблемы, решения (DEQ-2011): межвузовский сборник научных трудов. – М.: МГИУ, 2011. – С. 123–136.
14. Каспаринский Ф.О., Полянская Е.И. Организация структурированных образовательных видеотек под управлением CMS 1C-Bitrix // Качество дистанционного образования: концепции, проблемы, решения (DEQ- 2012): материалы XIV Международной научно-практической конференции 7 декабря 2012 г. – М.: МГИУ, 2012. – С. 71– 74.
Review
For citations:
Kasparinsky F.O., Polyanskaya E.I. ADAPTATION OF THE E-LEARNING RESOURCES TO THE COMPETENCE-BASED APPROACH FORMAT. Open Education. 2014;(4(105):11-19. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-4(105-11-19