COMBINING VISUAL AND LOGICAL MODELS FOR TEACHING LANGUAGES
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-4(105-64-68
Abstract
The article emphasizes the need for teaching visual models in teaching foreign languages. Successful verb forms models are presented, including an interdisciplinary model for English gerund, and English pronouns.
About the Author
Vladimir D. SavelyevRussian Federation
associate lecturer
Tel.: 8 (495) 466-82-78
References
1. Савельев В.Д. Кризис вербальности и триумф визуальности // Языки в современном мире: материалы VIII межд. науч. конференции НОПРиЛ / отв. ред. Л.В. Полубиченко. – М.: КДУ, 2009. – 684 с. – С. 526–531.
2. Horn R.E. Visual Language: Global Communication for the 21st Century. www.stanford.edu/~rhorn/VLBkDescription.html (date access 12.05.2014).
3. www.newhorizons.org/arts_horninterview.html (date access:12.05.2014).
4. Дорфман Я.Г., Сергеев В.М. Нейроморфогенезис и модели мира в сетях нейронных процессоров // Интеллектуальные системы и их моделирование. – М., 1987.
5. Литвинов П.П. Предлоги. Повышаем речевую готовность на английском. – М.: Яхонт, 2000. – 240 с.
6. Лакофф Дж., Джонсон М. Метафоры, которыми мы живем / пер. с англ. под ред. и с предисл. А.Н. Баранова. – Изд. 2-е. – М.: Изд-во ЛКИ, 2008.
Review
For citations:
Savelyev V.D. COMBINING VISUAL AND LOGICAL MODELS FOR TEACHING LANGUAGES. Open Education. 2014;(4(105):64-68. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-4(105-64-68