REMOTE SUPPORT OF TRAINING IN THE PHYSICS LAB PRACTICUM AT THE TECHNICAL UNIVERSITY LMS
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-5(106-35-40
Abstract
Moodle is used for remote support training in the physics lab practicum of the Technical University. The content of the electronic resource includes two components – information and control. The first one contains a set of manuals required for the lab practicum. The second one is intended for testing and self-testing of students. The teacher is able to control access to the content.
About the Authors
Alexander V. BaranovRussian Federation
Department of General Physics
PhD (Physics and Maths), Associate
Professor
Tel. :(8383) 346-06-77
Vladimir V. Davydkov
Russian Federation
Department of General Physics
PhD (Pedagogical Science), Associate Professor
Tel.: (8383) 346-06-77
References
1. Кривицкий Б.Х. Учебные электронные средства в вузе. Учебное пособие для преподавателей, повышающих квалификацию в МГУ. – М.: МГУ, 2013. – 208 с.
2. Смирнов А.С. Организация дистанционной поддержки обучения физике в педагогическом вузе // Физичес- кое образование в вузах. – 2011. – Т. 17, № 1. – С. 91–94.
3. Кинелёв В.Г. Роль информационных и коммуникационных технологий в обеспечении качества и доступности высшего образования // Открытое образование. – 2010. – № 1. – С. 1–5.
4. Репьёв Ю.Г. Очно-дистанционное внутривузовское обучение // Открытое образование. – 2006. – № 2. – С. 66–70.
5. Мошкина Е.В., Смолянинова О.Г. Модель организации учебного процесса студентов-заочников, основанная на использовании электронной системы управления обучением Moodle // Дистанционное и виртуальное обучение. – 2012. – № 11. – С. 37–45.
6. Seidel L., Benito R.M., Camara M.E., Losada J.C. and Arranz F.J. Development of an Interactive Learning Environment for Introductory Physics in Engineering // WSEAS Transactions on Advances in Engineering Education. – 2008. – Vol. 5, No. 5. – P. 306–315.
7. Назаров А.И., Ханин С.Д. Модель системы открытого обучения физике // Открытое образование. – 2005. – № 6. – C. 33–45.
8. Назаров А.И., Ханин С.Д. Информационно-образовательная среда как средство эффективности обучения физике в вузе // Физическое образование в вузах. – 2003. – Т. 9, № 4. – C. 14–29.
9. Ершова Н.Ю., Назаров А.И. Методика и технология реализации модульного принципа в рамках модели открытого обучения физике // Открытое образование. – 2011. – № 4. – C. 4–11.
10. Богомолов В.А. Обзор бесплатных систем управления обучением // Educational Technology & Society. – 2007. – № 10 (3). – С. 439–459.
11. http://www.C4LPT.co.uk (дата обращения: 20.04.2014).
12. Андреев А.В., Андреева С.В., Доценко И.Б. Практика электронного обучения с использованием Moodle. – Таганрог: Изд-во ТТИ ЮФУ, 2008. – 146 с.
13. Баранов А.В., Борыняк Л.А., Горлов Б.Б., Давыдков В.В. Дистанционный мониторинг учебной деятельности студентов заочного факультета // Физическое образование в вузах. – 2013. – Т. 19, № 1. – C. 116–122.
14. Баранов А.В., Давыдков В.В. Тестирование с использованием электронной среды Moodle в физическом лабораторном практикуме // Единая образовательная среда: направления и перспективы развития электронного и дистанционного обучения: материалы IX Международной научно-практической конференции-выставки (Новосибирск, 22–24 сентября 2010 г). – Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2010. – C. 154–56.
15. Ким В.С. Тестирование учебных достижений: монография. – Уссурийск: Изд-во УГПИ, 2007. – 214 с.
Review
For citations:
Baranov A.V., Davydkov V.V. REMOTE SUPPORT OF TRAINING IN THE PHYSICS LAB PRACTICUM AT THE TECHNICAL UNIVERSITY LMS. Open Education. 2014;(5(106):35-40. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-5(106-35-40