INTRODUCING AUTOMATION EDUCATIONAL COMPLEX IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF HIGH SCHOOL
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-5(106-68-73
Abstract
The article presents the results of the pedagogical experiment to introduce a series of automated teaching methods in the educational process at Melitopol State Pedagogical University named after Bogdan Khmelnitsky, conducted in 2012–2014. Developed and tested systems in the disciplines “Operating Systems”, “Basic scientifi c research”, “Technologies for Information Management”, “Software Testing” consist of an electronic textbook, course and distance learning unit “Electronic Journal”. Analysis of the results of the pedagogical experiment showed that the use of automated teaching methods in the educational process of the university positively affects the improvement of student performance.
About the Authors
Kateryna P. OsadchaUkraine
department of informatics and cybernetics
Ph.D., Associate Professor Academic
Tel.: (+38068) 374-66-77
Viacheslav V. Osadchyi
Ukraine
department of informatics and cybernetics
Dr. Sci, Professor Academic
Tel.: (+38097) 930-86-18
http://mdpu.org.uaReferences
1. Соколова И.Ю. Технология и условия качества подготовки педагогических кадров // Вестник ТГПУ. Серия: Педагогика. – 2005. – Вып. 2 (46). – С. 68–74.
2. Персианов В.В., Гордеев А.В. Электронный обучающий комплекс «Организационное проектирование» для студентов специальности 032001 − Документоведение и документационное обеспечение управления // Открытое образование. – 2012. – № 5. – С. 16–19.
3. Костерин В.В. Учебно-методический комплекс для дистанционного обучения по направлению – Информатика и вычислительная техника // Открытое образование. – 2006. – № 1. – С. 23–26.
4. Фикс Н.П. Теоретическое обоснование и опыт применения автоматизированного учебно-методического комплекса (на материалах ТОЭ): дис. ... канд. пед. наук. – Томск, 2001. – 197 с.
5. Миньков С.Л. Учебно-методический комплекс «Информатика» для специальности и направления подготовки «Прикладная информатика (в экономике)» (учебно-методический комплекс) // Международный журнал экспериментального образования. – 2012. – № 12. – № 12–1. – С. 162–163.
6. Доброштан О.О. Використання мережевого навчально-методичного комплексу у процесі вивчення природничо-математичних дисциплін для майбутніх судноводіїв // Теория и методика электронного обучения = Теорія та методика електронного навчання = Theory and methods of e-learning. – 2012. – Т. 3. – № 1 (3). – С. 78–82.
7. Осадчий В.В., Шаров С.В. Створення електронного підручника: принципи, вимоги та рекомендації. Нав- чально-методичний посібник. – Мелітополь: РВЦ МДПУ, 2011. – 120 с.
8. Белозубов А.В., Николаев Д.Г. Система дистанционного обучения Moodle: учебно-методическое пособие. – СПб., 2007. – 127 с.
9. Осадчий В.В. Компьютерная система рейтингового оценивания знаний, как средство повышения уровня знаний студентов // Международный электронный журнал «Образовательные технологии и общество (Educational Technology & Society)». – 2013 – V. 16, № 2. – С. 361–372. – URL: http://ifets.ieee.org/russian/depository/ v16_i2/ html/2.htm.
10. Тихомиров В.П. Мир на пути Smart Education. Новые возможности для развития // Открытое образование. – 2011. – № 3. – С. 22–28.
11. Сидоренко Е.В. Методы математической обработки в психологии. – СПб.: Речь, 2003. – 350 с.
12. Кремер Н.Ш. Теория вероятности и математическая статистика: учебник для вузов. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 543 с.
Review
For citations:
Osadcha K.P., Osadchyi V.V. INTRODUCING AUTOMATION EDUCATIONAL COMPLEX IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF HIGH SCHOOL. Open Education. 2014;(5(106):68-73. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-5(106-68-73