Preview

Open Education

Advanced search

EFFECTIVE ELECTRONIC TUTORIAL

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-5(106-102-108

Abstract

The article analyzes effective electronic tutorials creation and application based on the theory of pedagogy. Herewith the issues of necessary electronic tutorial functional, ways of the educational process organization with the use of information and communication technologies and the logistics of electronic educational resources are touched upon. 

About the Author

Andrei A. Fedoseev
Institute of Informatics problems of Russian academy of sciences (IPI RAN)
Russian Federation

PhD (Engineering), Leading Researcher

Tel.: (985) 764-03-89

www.ipiran.ru


References

1. Босова Л.Л. Типология электронных образовательных ресурсов как основополагающего компонента информационно-образовательной среды // Применение ЭОР в образовательном процессе («ИТО-ЭОР-2012»). II Всероссийская конференция: тезисы докладов. – М.: АНО «ИТО», 2012. – С. 3–10.

2. Писарев В.Е., Писарева Т.Е. Теория педагогики. – Воронеж: «КВАРТА», 2009. – 611 с.

3. Осин А.В. Электронные образовательные ресурсы нового поколения: открытые образовательные модульные мультимедиа системы // Сборник научных статей «Интернет-порталы: содержание и технологии». Вып. 4. – М.: Просвещение, 2007. – С. 12–29.

4. Электронные учебники: рекомендации по разработке. – М.: Федеральный институт развития образования, 2012.

5. Staker H.C., Horn M.B. Classifying K-12 Blended Learning [Electronic resource]. URL: http://www.christenseninstitute.org/wp-content/uploads/2013/04/Classifying-K-12-blended-learning.pdf

6. Федосеев А.А. Концепция электронного учебника идеальной доступности // Инновационные технологии в медиаобразовании: материалы II всероссийской научно-практической конференции. 3–4 марта 2014 г. – С. 85–87.


Review

For citations:


Fedoseev A.A. EFFECTIVE ELECTRONIC TUTORIAL. Open Education. 2014;(5(106):102-108. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-5(106-102-108

Views: 791


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)