EFFECTIVE ELECTRONIC TUTORIAL
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-5(106-102-108
Abstract
The article analyzes effective electronic tutorials creation and application based on the theory of pedagogy. Herewith the issues of necessary electronic tutorial functional, ways of the educational process organization with the use of information and communication technologies and the logistics of electronic educational resources are touched upon.
About the Author
Andrei A. FedoseevRussian Federation
PhD (Engineering), Leading Researcher
Tel.: (985) 764-03-89
www.ipiran.ruReferences
1. Босова Л.Л. Типология электронных образовательных ресурсов как основополагающего компонента информационно-образовательной среды // Применение ЭОР в образовательном процессе («ИТО-ЭОР-2012»). II Всероссийская конференция: тезисы докладов. – М.: АНО «ИТО», 2012. – С. 3–10.
2. Писарев В.Е., Писарева Т.Е. Теория педагогики. – Воронеж: «КВАРТА», 2009. – 611 с.
3. Осин А.В. Электронные образовательные ресурсы нового поколения: открытые образовательные модульные мультимедиа системы // Сборник научных статей «Интернет-порталы: содержание и технологии». Вып. 4. – М.: Просвещение, 2007. – С. 12–29.
4. Электронные учебники: рекомендации по разработке. – М.: Федеральный институт развития образования, 2012.
5. Staker H.C., Horn M.B. Classifying K-12 Blended Learning [Electronic resource]. URL: http://www.christenseninstitute.org/wp-content/uploads/2013/04/Classifying-K-12-blended-learning.pdf
6. Федосеев А.А. Концепция электронного учебника идеальной доступности // Инновационные технологии в медиаобразовании: материалы II всероссийской научно-практической конференции. 3–4 марта 2014 г. – С. 85–87.
Review
For citations:
Fedoseev A.A. EFFECTIVE ELECTRONIC TUTORIAL. Open Education. 2014;(5(106):102-108. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-5(106-102-108