Preview

Open Education

Advanced search

THE EDUCATION QUALITY EVALUATION PROBLEM IN THE «BACHELOR-MASTER» HIGH SCHOOL SYSTEM (ON THE EXAMPLE OF TECHNICAL PROGRAMS)

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-1(96)-23-31

Abstract

This article is defining ways of resolving challenges arising on High School education system as a result of competence approach implementation forming the content and structure of higher professional education. In particular, there are some approaches offered to define integral-differential appraisal of levels of understanding elements and competence parts in the integration with some different forms of class work, students selfwork and it’s evaluation methods. The suggested approaches are in a probation stage of Bachelors and Masters basic education programs on 210700 «The infocommunication technologies and communication systems» designing and realization process at Perm National Research Polytechnical University. 

About the Authors

Efim L. Kon
The Perm national research polytechnical university
Russian Federation

the «The Automatic and telemechanics» department

«The infocommunication and distributed information-control systems» sector

Ph. D., Professor, head

Tel.: 8 (342) 239-18-16

http://at.pstu.ru


Vladimir I. Freyman
The Perm national research polytechnical university
Russian Federation

«The Automatic and telemechanics» department

Ph. D., senior lecturer, deputy head

Tel.: 8 (342) 239-18-16

http://at.pstu.ru



Alexander A. Yuzhakov
The Perm national research polytechnical university
Russian Federation

«The Automatic and telemechanics» department

D. Engr., Professor, head

Tel.: 8 (342) 239-18-16

http://at.pstu.ru


References

1. Данилов А.Н., Кон Е.Л., Южаков А.А., Кон Е.М. Модель многоканального управления учебным процессом высшей школы // Открытое образование. – 2012. – № 2. – С. 11–15.

2. К вопросу о подготовке и оценке компетенций выпускников высшей школы с использованием модулей «Вектор развития направления» и «Квалификационные требования работодателей» / Е.Л. Кон и др. // Открытое образование. – 2012. – № 3. – С. 17–29.

3. Система оценивания знаний. Режим доступа: http://ru.wikipedia.org/wiki/Система_оценивания_знаний (дата обращения: 21.10.2012).

4. Подиновский В.В. Введение в теорию важности критериев в многокритериальных задачах принятия решений. – М.: ФИЗМАТЛИТ, 2007. – 64 с.

5. Фрейман В.И. Разработка компетентностной модели выпускника (бакалавра) по направлению 210700 «Инфокоммуникационные технологии и системы связи» («Телекоммуникации») // Вестник Пермского национального исследовательского политехнического университета. Электротехника, информационные технологии, системы управления. – 2010. – № 4. – С. 93–98.


Review

For citations:


Kon E.L., Freyman V.I., Yuzhakov A.A. THE EDUCATION QUALITY EVALUATION PROBLEM IN THE «BACHELOR-MASTER» HIGH SCHOOL SYSTEM (ON THE EXAMPLE OF TECHNICAL PROGRAMS). Open Education. 2013;(1(96)):23-31. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-1(96)-23-31

Views: 497


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)