Preview

Open Education

Advanced search

USE OF PARALLEL AND FACET ASSIGNMENTS IN THE SYSTEM OF DISTANT LEARNING “MOODLE”

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-3(98)-42-46

Abstract

The paper describes features and advantages of parallel and facet tests and tasks, their implementation in various popular learning management systems. Principles of functioning and advantages of developed module for LMS Moodle are described. The developed module implements facet approach and allows further development.

About the Authors

Anatoly A. Yerofeyev
Volgograd State Technical University
Russian Federation

the Automated Systems Software Department

graduate student

Tel.: 8 (917) 843-7911

www.vstu.ru/en



Oleg A. Sychev
Volgograd State Technical University
Russian Federation

the Automated Systems Software Department

Candidate of Engineering Science, Associate Professor

Tel.: 8 (905) 396-45-60

www.vstu.ru/en



References

1. Аванесов В.С. Применение тестовых форм в e-Learning [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http:// testolog.narod.ru/Theory30.html

2. Ящепкова Л.Я. Конструирование тестовых заданий и обработка результатов тестирования [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://kpmit.wl.dvgu.ru/library/aschepkova/tests.php

3. Шихова О.Ф., Шаламова А.В., Шкляева А.А. Системы заданий в тестовой форме // Вестник Ижевского государственного технического университета. – 2011. – № 1. – С. 153–155.

4. Анисимов А.М. Работа в системе дистанционного обучения Moodle: учеб. пособие. – Харьков: ХНАГХ, 2009. – 292 с.

5. Хахмович А.И. Теория и практика эффективного применения систем дистанционного обучения // Управление человеческим потенциалом. – 2012. – № 1. – С. 33–58.

6. Выбор системы дистанционного обучения / И.Б. Готская и др. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://ra-kurs.spb.ru/2/0/2/1/?id=13

7. Фандей В.А. Использование модульной объектно-ориентированной динамической учебной среды moodle в преподавании межкультурной коммуникации // Вестник Московского университета. Серия 19: Лингвистика и межкультурная коммуникация. – 2011. – № 4. – С. 125–130.

8. Алдияров К.Т. Обучение техническим дисциплинам в колледже с использованием электронных ресурсов программной среды Moodle // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Информатизация образования. – 2011. – № 4. – С. 89–96.

9. Sakai Assignments [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://sakai.rutgers.edu/helpdocs/assignments.html

10. LMS MOODLE – RANDOM ASSIGNMENT [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://virtuni.eas.sk/rocnik/2007/pdf/fid000452.pdf


Review

For citations:


Yerofeyev A.A., Sychev O.A. USE OF PARALLEL AND FACET ASSIGNMENTS IN THE SYSTEM OF DISTANT LEARNING “MOODLE”. Open Education. 2013;(3(98)):42-46. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-3(98)-42-46

Views: 643


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)