Preview

Open Education

Advanced search

FUZZY MODELING OF HETEROGENEOUS KNOWLEDGE IN INTELLECTUAL EDUCATIONAL SYSTEMS

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-4(99)-70-74

Abstract

The article is devoted to development of formalized representation model for intellectual educational systems knowledge base definition in an uncertain conditions. Such modeling will enable at the design stage of the information knowledge management system to avoid errors of experts in determining the evaluation criterion of competence, the options of individual training trajectories, requirements for the types and number of knowledge representation forms and test tasks. 

About the Authors

Yury A. Kravchenko
Southern federal university
Russian Federation

Candidate of Science, Associate Professor

Tel.: (8634) 371651

www.sfedu.ru



Victoriya V. Bova
Southern federal university
Russian Federation

senior Lecturer

Tel.: (8634) 371651

www.sfedu.ru



References

1. Норенков И.П. Онтологические методы синтеза электронных учебных пособий // Научно-практический журнал «Открытое образование». – М.: CAPITALPRESS. – 2010. – № 6. – С. 39–44.

2. Тельнов Ю.Ф. Интеллектуальные информационные системы. – М.: Московский государственный университет экономики, статистики и информатики, 2003. – 26 с.

3. Денисова И.Ю. Математические модели онтологии базы знаний информационной обучающей системы / И.Ю. Денисова, П.П. Макарычев // Научный журнал «Онтология проектирования». – Самара: Новая техника, 2012. – № 3(5). – С. 62–78.

4. Курейчик В.В. Концепция эволюционных вычислений, инспирированных природными системами / В.В. Курейчик, В.М. Курейчик, С.И. Родзин // Известия ЮФУ. Технические науки. Тематический выпуск «Интеллектуальные САПР». – Таганрог: Изд-во ТТИ ЮФУ, 2009. – № 4 (93). – С. 16–25.

5. Родзин С.И. Гибридные интеллектуальные системы на основе алгоритмов эволюционного программирования // Новости искусственного интеллекта. – 2000. – № 3. – С. 159–170.

6. Курейчик В.М., Родзин С.И. Компьютерный синтез программных агентов и артефактов // Программные продукты и системы. – 2004. – № 1. – С. 23–27.

7. Бова В.В. Модели предметных знаний на основе системно-когнитивного анализа// Известия Южного федерального университета. Технические науки. – Таганрог: Изд-во ТТИ ЮФУ, 2011. – Т. (120), № 7. – С. 146–153.

8. Бова В.В. Методы поддержки принятия решений в построении адаптивных моделей образовательных процессов // Известия Южного федерального университета. Технические науки. – Таганрог: Изд-во ТТИ ЮФУ, 2008. – Т. (81), № 4. – С. 221–225.


Review

For citations:


Kravchenko Yu.A., Bova V.V. FUZZY MODELING OF HETEROGENEOUS KNOWLEDGE IN INTELLECTUAL EDUCATIONAL SYSTEMS. Open Education. 2013;(4(99)):70-74. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-4(99)-70-74

Views: 504


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)