Preview

Open Education

Advanced search

APPLICATION OF “MOODLE” E-LEARNING SYSTEM IN TEACHING LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-4(99)-91-97

Abstract

The article presents the development experience of online computer-assisted learning package based on modular object-oriented dynamic learning environment (MOODLE) that is designed to teach a foreign language for specific purposes in non-linguistic university. The developed package allows enhancing the teaching process by creating optimal conditions to realize the principles of teaching differentiation and individualization and also by stimulating the students’ motivation to learn the language through various methods and kinds of teaching tasks. 

About the Authors

Alexey N. Bekhterev
National Research Tomsk Polytechnic University
Russian Federation

Integrated Computer Control Systems Department

Master’s Degree student

Tel.: (923) 401-83-16

http://portal.tpu.ru/departments/kafedra/iyaik



Anna V. Loginova
National Research Tomsk Polytechnic University
Russian Federation

senior lecturer of Foreign Languages

Department

Tel.: (3822) 420-471

http://portal.tpu.ru/departments/kafedra/iyaik



References

1. Марченко Е.В. Методические основы обучения фонетике английского языка с помощью компьютерных технологий // Вестник Московского государственного гуманитарного университета им. М.А. Шолохова. Филологические науки. – 2009. – № 2. – С. 52–58.

2. Соколова Э.Я. Сетевой электронный учебно-методический комплекс как образовательный ресурс для обучения профессиональному английскому языку (для студентов технических вузов) // Вестник Томского государственного университета – 2012. – № 4. – С. 59–64.

3. Бовтенко М.А. Лингвометрическая оценка обучающих программ по иностранному языку // ИТО-2000. – М., 2000. – С. 35–40.

4. Андреев А.В., Андреева С.В, Доценко И.Б. Практика электронного обучения с использованием Moodle. – Таганрог: ТТИ ЮФУ, 2008. – 146 с.

5. Смирнова Н.В. Использование системы дистанционного обучения Moodle в учебном процессе техникума [Электронный ресурс] / Костромской энергетический техникум имени Ф.В. Чижова. – Режим доступа: http:// spo-ket.ru/node/284 (дата обращения: 10.03.2013).

6. Буран А.Л. Использование современных информационных и коммуникационных технологий в создании электронного учебного пособия // Радиоэлектроника, электроника и энергетика: тр. Междунар. конф. студентов, аспирантов и молодых ученых (Томск, 6–8 октября 2011 г.): в 2 т. Т. 2: Энергетика. Инновационные научно-образовательные технологии в энергетике. Томск, 2011. – 196 с.

7. Попов Н.С., Мильруд Р.П., Чуксина Л.Н. Методика разработки мультимедийных учебных пособий: монография. – М.: Машиностроение-1, 2002. – 128 с.

8. Dougiamas, M.A. Journey into Constructivism [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://dougiamas.com/writing/constructivism.html (дата обращения: 01.10.11).

9. Philosophy of Moodle, Moodle: open-source community-based tools for learning [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://docs.moodle.org/21/en/Philosophy (дата доступа: 01.10.11).

10. Pedagogy of Moodle, Moodle: open-source community-based tools for learning [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://docs.moodle.org/21/en/Pedagogy (дата доступа: 01.10.11).


Review

For citations:


Bekhterev A.N., Loginova A.V. APPLICATION OF “MOODLE” E-LEARNING SYSTEM IN TEACHING LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES. Open Education. 2013;(4(99)):91-97. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-4(99)-91-97

Views: 1003


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)