APPLICATION OF “MOODLE” E-LEARNING SYSTEM IN TEACHING LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-4(99)-91-97
Abstract
The article presents the development experience of online computer-assisted learning package based on modular object-oriented dynamic learning environment (MOODLE) that is designed to teach a foreign language for specific purposes in non-linguistic university. The developed package allows enhancing the teaching process by creating optimal conditions to realize the principles of teaching differentiation and individualization and also by stimulating the students’ motivation to learn the language through various methods and kinds of teaching tasks.
About the Authors
Alexey N. BekhterevRussian Federation
Integrated Computer Control Systems Department
Master’s Degree student
Tel.: (923) 401-83-16
http://portal.tpu.ru/departments/kafedra/iyaik
Anna V. Loginova
Russian Federation
senior lecturer of Foreign Languages
Department
Tel.: (3822) 420-471
http://portal.tpu.ru/departments/kafedra/iyaik
References
1. Марченко Е.В. Методические основы обучения фонетике английского языка с помощью компьютерных технологий // Вестник Московского государственного гуманитарного университета им. М.А. Шолохова. Филологические науки. – 2009. – № 2. – С. 52–58.
2. Соколова Э.Я. Сетевой электронный учебно-методический комплекс как образовательный ресурс для обучения профессиональному английскому языку (для студентов технических вузов) // Вестник Томского государственного университета – 2012. – № 4. – С. 59–64.
3. Бовтенко М.А. Лингвометрическая оценка обучающих программ по иностранному языку // ИТО-2000. – М., 2000. – С. 35–40.
4. Андреев А.В., Андреева С.В, Доценко И.Б. Практика электронного обучения с использованием Moodle. – Таганрог: ТТИ ЮФУ, 2008. – 146 с.
5. Смирнова Н.В. Использование системы дистанционного обучения Moodle в учебном процессе техникума [Электронный ресурс] / Костромской энергетический техникум имени Ф.В. Чижова. – Режим доступа: http:// spo-ket.ru/node/284 (дата обращения: 10.03.2013).
6. Буран А.Л. Использование современных информационных и коммуникационных технологий в создании электронного учебного пособия // Радиоэлектроника, электроника и энергетика: тр. Междунар. конф. студентов, аспирантов и молодых ученых (Томск, 6–8 октября 2011 г.): в 2 т. Т. 2: Энергетика. Инновационные научно-образовательные технологии в энергетике. Томск, 2011. – 196 с.
7. Попов Н.С., Мильруд Р.П., Чуксина Л.Н. Методика разработки мультимедийных учебных пособий: монография. – М.: Машиностроение-1, 2002. – 128 с.
8. Dougiamas, M.A. Journey into Constructivism [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://dougiamas.com/writing/constructivism.html (дата обращения: 01.10.11).
9. Philosophy of Moodle, Moodle: open-source community-based tools for learning [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://docs.moodle.org/21/en/Philosophy (дата доступа: 01.10.11).
10. Pedagogy of Moodle, Moodle: open-source community-based tools for learning [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://docs.moodle.org/21/en/Pedagogy (дата доступа: 01.10.11).
Review
For citations:
Bekhterev A.N., Loginova A.V. APPLICATION OF “MOODLE” E-LEARNING SYSTEM IN TEACHING LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES. Open Education. 2013;(4(99)):91-97. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-4(99)-91-97