CONTINUING EDUCATION MODEL OF SCHOOL OF FUTURE (CASE STUDY OF ENGINEERING SCHOOL)
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-4(99)-98-104
Abstract
The paper presents the concept of continuous engineering education for the educational complex kindergarten-school-high school. Basing on the space-time model of memory and thinking, we define the didactic requirements for organization of the educational process to ensure the strength and depth of knowledge, the formation of engineering students' thinking. In this work we offer the model of the School of Engineering, which implements the necessary requirements through the cloud and cluster technologies of multi-age learning and mega-class. Besides, the paper marks the ways of the formation of the Engineering School in Zheleznogorsk.
About the Authors
Olga A. KarlovaRussian Federation
Ph.D., Rector
Tel.: (391) 211-31-77
www.kspu.ru
Nikolay I. Pak
Russian Federation
Ph.D., Vice Rector for IT
Tel.: (391) 217-17-19
www.kspu.ru
References
1. Богомаз И.В Научно-методические основы базовой подготовки студентов инженерно-строительных специальностей в условиях проективно-информационного подхода: дис. … д-ра пед. наук. – М., 2012. – 340 с.
2. Пак Н.И. Проективный подход в образовании как информационный процесс: монография / РИО КГПУ. – Красноярск, 2008. – 154 с.
3. Мозг: фундаментальные и прикладные проблемы / под ред. акад. А.И. Григорьева. – М.: Наука, 2010. – 285 с.
4. Величковский Б.М. Когнитивная наука. Основы психологии познания. Т. 1. – М.: Академия, 2006. – 469 с.
5. Пак Н.И. Пространственно-временная информационная модель памяти // В сб. трудов конференции «Фундаментальные науки и образование». – Бийск, 2012.
6. Пак Н.И., Пушкарева Т.П. Принципы математической подготовки студентов с позиций информационной модели мышления // Открытое образование. – 2012. – № 5(94). – С. 4–11.
7. БайбородоваЛ.В. Педагогические основы регулирования социального взаимодействия в разновозрастных группах учащихся: дис. … д-ра пед. наук. – Ярославль, 1994. – 431 с.
8. Электронный журнал http://david-gor.livejournal.com/98639.html (дата обращения 20.04.2013).
9. Карлова О.А. Главный вопрос цивилизации: кто будет главным «ловцом человеков» в следующем тысячелетии // Вестник КГПУ им. В.П. Астафьева. – 2013. – № 1. С. 6–12.
Review
For citations:
Karlova O.A., Pak N.I. CONTINUING EDUCATION MODEL OF SCHOOL OF FUTURE (CASE STUDY OF ENGINEERING SCHOOL). Open Education. 2013;(4(99)):98-104. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-4(99)-98-104