Preview

Open Education

Advanced search

TEACHING FOREIGN LANGUAGES: MODERN EDUCATION MEANS OF TEACHING AND INTERNET TECHNIQUES

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-6(101-71-75

Abstract

The article studies key questions of distant education as a part of an integrated whole with the traditional education. The results of a questionnaire for students are depicted. We also analyze the possibilities of the Internet technologies as a means for improvement of the education quality and an individual path for developing the foreign language communicative competence of students. 

About the Author

Valeriy G. Apalkov
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Russian Federation

PhD in Education, Associate Professor,

Department of Linguistics and Intercultural Communication

Tel. (903) 172-77-70

www.mesi.ru



References

1. Апальков В.Г. Методика формирования межкультурной компетенции средствами электронно-почтовой группы: автореф. дис. ... канд. пед. наук. – Тамбов, 2008. – 21 с.

2. Сысоев П.В. Современные информационные и коммуникационные технологии: дидактические свойства и функции // Язык и культура. – 2012. – № 1. – С. 124.

3. Хромов С.С. Русский язык как неродной в информационном пространстве современной России // Филология и культура. – 2012. – № 2. – С.149.

4. Монахов В.А. Проектирование современной модели дистанционного образования // Инновации в образовании. – 2009. – № 4. – С. 26.

5. Мильруд Р.П. Применение информационных технологий в обучении иностранным языкам и культуре // Вестник ТГУ. – 2012. – Вып. 5 (109).

6. Евстигнеев М.Н. Методика формирования компетентности учителя иностранного языка в области использования информационных и коммуникационных технологий: автореф. дис. ... канд. пед. наук. – М.: Моск. пед. гос. ун-т, 2012.

7. Евстигнеев М.Н. Компетентность учителя иностранного языка в области использования информационно- коммуникационных технологий // Иностранные языки в школе. – 2011. – № 9. – С. 2–9.

8. Полат Е.С., Бухаркина М.Ю., Моисеева М.В. Теория и практика дистанционного обучения / под ред. Е.С. Полат. – М.: Изд. центр «Академия», 2004. – 416 с.

9. Сысоев П.В. Информатизация языкового образования: основные направления и перспективы // Иностранные языки в школе. – 2012. – № 2. – С. 2–9.

10. Сысоев П.В., Евстигнеев М.Н. Современные учебные Интернет-ресурсы в обучении иностранному языку // Иностранные языки в школе. – 2008. – № 6. – С. 1–10.

11. Трайнев В.А., Гуркин В.Ф., Трайнев О.В. Дистанционное обучение и его развитие. – М.: Издат.-торг. корп. «Дашков и К», 2007. – 294 с.

12. Perez M.M. The ITESM Virtual University: Towards a Transformation of Higher education. Amsterdam, the United Nations Institute of Advanced Studies, 2001. – P. 337–369.


Review

For citations:


Apalkov V.G. TEACHING FOREIGN LANGUAGES: MODERN EDUCATION MEANS OF TEACHING AND INTERNET TECHNIQUES. Open Education. 2013;(6(101):71-75. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-6(101-71-75

Views: 1233


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)