MANAGEMENT BY QUALITY OF HEALTH AND EDUCATION
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-11-15
Abstract
The analysis of methodological aspects is conducted management by quality of health of participants of educational processes. The features of psychology of lessons and condition of fail-ures of mechanism of reverse biocommunication are shown. The mechanisms of forming of crite-ria of selection of information are offered for enriching of educational, educator and experimental activity. Priority of noosfer development is reasonable certain as providing of accordance of edu-cation to technological progress at maintenance of solidity of transferrable knowledge. As a stra-tegic reference-point education of healthy, integral consciousness is certain as the stage of passing to healthy character personal and professional life.
About the Author
Natalya G. KulikovaRussian Federation
Doctor of Psychological Science, Deputy of the «Center of Noospheric Health», Moscow, Russia Tel. +7(906) 079 55 92
References
1. Всехсвятский С. Модели и методы эволюционно-ориентированной психотерапии// Этюды о новой психотерапии / под ред. В.В.Козлова. – Минск, 1995.
2. Гершунский Б.С. Философия образования для XXI века. – М., 1998.
3. Гусинский Н.Э., Турчанинова Ю.И. Введение в философию образования. – М., 2003.
4. Шишов С.Е., Кальней В.А. Школа: мониторинг качества образования. – М.: Педагогическое общество России, 2000.
5. Комплексная оценка показателей здоровья и адаптации обучающихся и педагогов в образовательных учреждениях / под ред. Э.М.Казина. – Ч. III. – Кемерово, 2006.
6. Куликова Н.Г. Современное образование: философия кризиса. – Кемерово, 2014.
7. Маслова Н.В. Ноосферное образование. – М., 1999.
8. Маслова Н.В. Периодическая система Всеобщих законов Мира. – М., 2005.
9. Маслова Н.В. Периодическая система общих законов человеческого общества. – М., 2006.
10. Маслова Н.В. Периодическая система общих законов познания и постижения. – М., 2007.
11. Соколов В.М. Стандарты в управлении качеством образования. – Нижний Новгород, 1993.
12. Степанова М.А. Прошлое и настоящее психологии образования / Вопросы психологии. – No 2. – М., – 2005.
13. Юркевич Е.В. Введение в теорию информационных систем. – М., – 2007.
14. Юркевич Е.В., Лещёв С.В. Конвергентная каузальность: информационные взаимодействия в биологических системах // Философия и культура. No 3. – 2014.
Review
For citations:
Kulikova N.G. MANAGEMENT BY QUALITY OF HEALTH AND EDUCATION. Open Education. 2016;(2):11-15. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-11-15