BIOADEQUATE TEACHING TOOLS
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-44-47
Abstract
The analysis of bioadequate educational tools as attempts to implement a system of nature-oriented views on human consciousness, thinking, memory in learning different subjects. Introduction scientificand-pedagogical principles for the use of associations and creativity in the educational material determines the harmony and balance of developing biosocial systems. It is shown that the perception of information at the same time on all sensory channels significantly increases the efficiency of the educational process.
About the Author
Alina I. SheverginaRussian Federation
Head of the Education department, Administration of Minusinsk district, Russia Tel.: +7 (913) 510 97 97
References
1. Балашев С.В., Маслова Н.В. Русский язык. Холодинамический курс. – М.: Институт холодинамики, 1997. – С.10.
2. Забродоцкий Ю.Н. Через рынок – к общечеловеческим ценностям // Международная жизнь. – 1992. – No 2. – С. 56–57.
3. Куликова Н.Г. Философия ноосферного образования. – Кемерово: ИНТ, 2005. С. 53–54.
4. Кушнир А. Педагогика иностранного языка. Школьные технологии. – 1997. – No 6. – С. 15.
5. Маслова Н.В. Ноосферное образование. – М.: Институт холодинамики, 1999. – С. 98.
6. Синявская Т.С. Литературная практика ноосферного образования / под ред. Н.Г. Куликовой. – М.: ФГУП «Производственно-издательский комбинат ВИНИТИ», 2008. – 80 с.
Review
For citations:
Shevergina A.I. BIOADEQUATE TEACHING TOOLS. Open Education. 2016;(2):44-47. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-44-47