Preview

Open Education

Advanced search

THE SYSTEM BIOADEQUATE TEACHING PERSONALITY DEVELOPMENT

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-48-52

Abstract

Asked to consider the teachers of literature as a Mason, knows a secret solution that binds author and reader consciousness through the harmonious combination of imagination, feelings and mind. It is shown that every teacher has to define the cornerstones that can become the base on which he will build his own teaching methods. Shows the importance of the development of associative thinking, visualization and awakening the creative potential of the individual as “cornerstones” that are the Foundation of an open system of education, interacting with different sources.

About the Author

Tatiana S. Sinyavskaya
НМБОУ «Гимназия No11», г. Анжеро-Судженск
Russian Federation

Literature teacher, Gymnasium No11, Anzhero-Sudzhensk, Russia Tel.: +7(906) 079 55 92



References

1. Борев Ю.В. Эстетика [Текст] / Ю.В. Борев. – 4-е изд., доп. – М.: Политиздат, 1988.

2. Ершова А.П. Режиссура урока, общения и поведения учителя [Текст]: пособие для учителя / А.П. Ершова, В.М. Букатов. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Московский психолого-социальный институт; Флинта, 1998.

3. Иванова Л.Ф. Инновационные условия развития профессиональной компетентности учителя [Текст] / Л.Ф. Иванова // Инновации в образовании. – 2003. – No 4.

4. Лернер П.С. Ресурсы продуктивного образования как альтернатива традиционному образованию [Текст] / П.С. Лернер // Школьные технологии. – 2007. – No 4.

5. Лукьянова М.И. Психолого-педагогическая компетентность учителя: диагностика и развитие [Текст] / М.И. Лукьянова. – М.: ТЦ Сфера, 2004.

6. Маркова А.К. Психология труда учителя [Текст]: кн. для учителя / А.К. Маркова. – М.: Просвещение, 1993.

7. Маслова Н.В. Ноосферное образование [Текст]: монография / Н.В. Маслова. – М.: Инст. Холодинамики, 2002.

8. Нефедова Л. Компетентность и образ учителя современной гимназии [Текст] / Л. Нефедова // Народное образование. – 2006. -– No 7.

9. Почему наши школьники провалили тест PISA [Текст] / А. Каспржак, К. Митрофанов, К. Поливанова [и др.] // Директор школы. – 2005. – No 4.

10. Рогов Е.И. Личность учителя: теория и практика [Текст] / Е.И. Рогов. – Ростов н/Д: Феникс, 1996.

11. Смольянинов И.Ф. Природа в системе эстетического воспитания [Текст]: кн. для учителя / И.Ф. Смольянинов. – М.: Просвещение, 1984.

12. Учитель: крупным планом. Социально-педагогические проблемы учительской деятельности [Текст] / под общей ред. С.Г. Вершловского. – СПб, 1994.

13. Чернявская А.П. Педагогическая техника в работе учителя [Текст] / А.П. Чернявская. – М.: Центр «Педагогический поиск», 2001.


Review

For citations:


Sinyavskaya T.S. THE SYSTEM BIOADEQUATE TEACHING PERSONALITY DEVELOPMENT. Open Education. 2016;(2):48-52. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-48-52

Views: 790


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)