Preview

Open Education

Advanced search

THE CONTENT OF READINESS OF STUDENTS OF INFORMATION PROFESSIONS TO WORK WITH NETWORK TECHNOLOGY

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-6(113-28-35

Abstract

The article deals with the concept of readiness of students of specialties of information to work with network technologies. It’s professionally significant qualities of the future specialist, which is expressed in a combination of personality traits and the necessary skills, based on special knowledge of the networking field. Content of readiness is defined as a set of motivational and valuable, meaningful and activity components. Identify the need of integrated training students to work with information and network technology. 

About the Author

Yelena A. Spirina
Karaganda state university of E.A. Buketov
Kazakhstan

Department of Applied Mathematics and Computer Science

candidate’s degree in pedagogical sciences, Associate Professor

Тел.: +7(777) 238-93-94

www.ksu.kz



References

1. Нестерова Л.В. О необходимости формирования информационной культуры специалиста в информационном обществе// Экономические и социально-гуманитарные исследования. – №3–4. – 2014. – С. 114–124.

2. Смолян Г.Л., Черешкин Д.С., Вершинская О.Н., Костюк В.Н., Савостицкий Ю.А. Путь России к информационному обществу (предпосылки, проблемы, индикаторы, особенности). – М., 1997. – 64 с.

3. Спирина Е.А. Требования информационного общества Республики Казахстан к уровню подготовки IT-специалиста// Открытое образование. – 2014. – №4. – С. 69–79.

4. Государственная Программа формирования и развития национальной информационной инфраструктуры Республики Казахстан // САПП РК. – Астана, 2001. – №10, ст. 108. – С. 95.

5. О формировании единого информационного пространства РК (Указ №3787 от 09.12.1997) // САПП РК. – 1997. – № 52. – ст. 476.

6. Государственная программа «Информационный Казахстан – 2020». URL: http:// adilet.zan.kz/ rus/docs/ U1300000464#z11.

7. Цепляева С.А. Готовность к профессиональному становлению как интегративное качество личности будущего специалиста// www.rusnauka.com/1_KAND_2010/ Pedagogica/ 2_57943.doc.htm

8. Хмель Н. Д. Теоретические основы профессиональной подготовки учителя: Дис. … д.п.н. – Алма-Ата, 1986.

9. Педагогика. Учебное пособие для студентов педагогических вузов и педагогических колледжей / Под ред. П.И. Пидкасистого. – М.: Педагогическое общество России, 2001. – 640 с.

10. Абульханова-Славская К.А. Стратегия жизни. – М.: Мысль, 1991. – 229 с.

11. Педагогика: педагогические теории, системы, технологии: Учеб. для студентов высш. и сред. учеб. заведений / С.А. Смирнов, И.Б. Котова, Е.Н. Шиянов и др.; Под ред. С.А. Смирнова. – 3-е изд., испр. и доп. – М.: Издательский центр «Академия», 1999. – 512 с.

12. Романова Е.С. Профессиональное становление и развитие с позиций дуального подхода// Системная психология и социология. – № 1. – 2010. (http://systempsychology.ru/journal/n_1_2010/8-romanova-es-professionalnoe-stanovlenie-i-razvitie-s-pozicij-dualnogo-podxoda.html)/

13. Коменский Я.А. Избранные педагогические сочинения. – М.: Учпедгиз, 1955. – 651 с.

14. Бабанский Ю.К. Избранные педагогические труды. – М.: Педагогика, 1989. – 560 с.

15. Галиев Т. Некоторые аспекты системности в учебном процессе // Высшая школа Казахстана. – 2011. – № 6. – С. 60–68.

16. Трушникова Т.Г. Системный подход в педагогике как инновационная основа формирования образовательного пространства // Человек и образование.– 2006. – № 7. – С. 71–72.

17. Мамедзаде Ф.Р. Формирование спроса и предложения на ИТ-специалистов на основе модели компетенций // Informasiya texnologiyaları problemləri. – 2012. – №2 (6). –С. 76–84. (www.jpit.az).


Review

For citations:


Spirina Ye.A. THE CONTENT OF READINESS OF STUDENTS OF INFORMATION PROFESSIONS TO WORK WITH NETWORK TECHNOLOGY. Open Education. 2015;(6(113):28-35. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-6(113-28-35

Views: 822


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)