THE CONTENT OF READINESS OF STUDENTS OF INFORMATION PROFESSIONS TO WORK WITH NETWORK TECHNOLOGY
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-6(113-28-35
Abstract
The article deals with the concept of readiness of students of specialties of information to work with network technologies. It’s professionally significant qualities of the future specialist, which is expressed in a combination of personality traits and the necessary skills, based on special knowledge of the networking field. Content of readiness is defined as a set of motivational and valuable, meaningful and activity components. Identify the need of integrated training students to work with information and network technology.
About the Author
Yelena A. SpirinaKazakhstan
Department of Applied Mathematics and Computer Science
candidate’s degree in pedagogical sciences, Associate Professor
Тел.: +7(777) 238-93-94
References
1. Нестерова Л.В. О необходимости формирования информационной культуры специалиста в информационном обществе// Экономические и социально-гуманитарные исследования. – №3–4. – 2014. – С. 114–124.
2. Смолян Г.Л., Черешкин Д.С., Вершинская О.Н., Костюк В.Н., Савостицкий Ю.А. Путь России к информационному обществу (предпосылки, проблемы, индикаторы, особенности). – М., 1997. – 64 с.
3. Спирина Е.А. Требования информационного общества Республики Казахстан к уровню подготовки IT-специалиста// Открытое образование. – 2014. – №4. – С. 69–79.
4. Государственная Программа формирования и развития национальной информационной инфраструктуры Республики Казахстан // САПП РК. – Астана, 2001. – №10, ст. 108. – С. 95.
5. О формировании единого информационного пространства РК (Указ №3787 от 09.12.1997) // САПП РК. – 1997. – № 52. – ст. 476.
6. Государственная программа «Информационный Казахстан – 2020». URL: http:// adilet.zan.kz/ rus/docs/ U1300000464#z11.
7. Цепляева С.А. Готовность к профессиональному становлению как интегративное качество личности будущего специалиста// www.rusnauka.com/1_KAND_2010/ Pedagogica/ 2_57943.doc.htm
8. Хмель Н. Д. Теоретические основы профессиональной подготовки учителя: Дис. … д.п.н. – Алма-Ата, 1986.
9. Педагогика. Учебное пособие для студентов педагогических вузов и педагогических колледжей / Под ред. П.И. Пидкасистого. – М.: Педагогическое общество России, 2001. – 640 с.
10. Абульханова-Славская К.А. Стратегия жизни. – М.: Мысль, 1991. – 229 с.
11. Педагогика: педагогические теории, системы, технологии: Учеб. для студентов высш. и сред. учеб. заведений / С.А. Смирнов, И.Б. Котова, Е.Н. Шиянов и др.; Под ред. С.А. Смирнова. – 3-е изд., испр. и доп. – М.: Издательский центр «Академия», 1999. – 512 с.
12. Романова Е.С. Профессиональное становление и развитие с позиций дуального подхода// Системная психология и социология. – № 1. – 2010. (http://systempsychology.ru/journal/n_1_2010/8-romanova-es-professionalnoe-stanovlenie-i-razvitie-s-pozicij-dualnogo-podxoda.html)/
13. Коменский Я.А. Избранные педагогические сочинения. – М.: Учпедгиз, 1955. – 651 с.
14. Бабанский Ю.К. Избранные педагогические труды. – М.: Педагогика, 1989. – 560 с.
15. Галиев Т. Некоторые аспекты системности в учебном процессе // Высшая школа Казахстана. – 2011. – № 6. – С. 60–68.
16. Трушникова Т.Г. Системный подход в педагогике как инновационная основа формирования образовательного пространства // Человек и образование.– 2006. – № 7. – С. 71–72.
17. Мамедзаде Ф.Р. Формирование спроса и предложения на ИТ-специалистов на основе модели компетенций // Informasiya texnologiyaları problemləri. – 2012. – №2 (6). –С. 76–84. (www.jpit.az).
Review
For citations:
Spirina Ye.A. THE CONTENT OF READINESS OF STUDENTS OF INFORMATION PROFESSIONS TO WORK WITH NETWORK TECHNOLOGY. Open Education. 2015;(6(113):28-35. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-6(113-28-35