IMPACT OF MODERN INFORMATION SOCIETY ON THE UNIVERSITY ELECTRONIC BRANDING
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-4(111-68-72
Abstract
Necessity to develop of electronic information model for the formation of a virtual image of the University connected first with the dynamic trends of the modern society. Internet branding as an element of market sustainability of the University gives him an advantage over competitors and by that increases its competitiveness, оптимизация и продвижение сайта.
About the Author
Lyubov L. SkovorodinaRussian Federation
Graduate student
References
1. Internet World Stats – www.internetworldstats.com
2. Исследование ФОМ, Апрель 2014 – http://runet.fom.ru/ Study of the Public Opinion Foundation, April 2014
3. Пермякова А.А. Формирование инновационной системы в России: Теоретические основы инновационных систем и опыт зарубежных стран // Качество, инновации, образование. – 2008. – № 9. – 75 с. Permjakova A.A. Formation of innovative system in Russia: Theoretical Foundations of innovative systems and experience of foreign countries // Quality, innovation and education. – 2008. – № 9. – 75 p.
4. Атаян А.М. Информационная культура личности как условие существования и развития в информационном обществе: Владикавказский институт управления. 2007 // материалы конференций «Интернет. Общество. Личность. ИОЛ-2000.» – http://www. ict.edu.ru/vconf/index.php?a=vconf&c=getForm&d=l ight&id_sec=134&id_thesis=5223&r=thesisDesc Atayan A.M. Personal Information Culture as a condition for the existence and development in the information society: Vladikavkaz Institute of Management. 2007 // Materials of conferences «Internet. Society. Personality. IOL-2000» – http://www.ict.edu.ru/vconf/index.php?a=vc onf&c=getForm&d=light&id_sec=134&id_ thesis=5223&r=thesisDesc
5. Кашин И.Л., Травин М.М. Интеллектуальная собственность как экономическая категория. Вестник Костромского государственного университета им. Н.А. Некрасова. Сер.: Экономические науки: «Проблемы новой политической экономии». – Кострома. Костромском государственном универ- ситет, 2005. № 2. – 120 с. Kashin I.L., Travin M.M. Intellectual Property as an economic category. Bulletin of the Kostroma State University. N.A. Nekrasov. Ser.: Economics: «The problems of the new political economy» – Kostroma. Kostroma State University, 2005. № 2. – 120 р.
6. Развитие интернета в регионах России, Вес- на 2015 – https://company.yandex.ru/researches/ reports/2015/ya_internet_regions_2015.xml#1 The development of the Internet in the regions of Russia, Spring 2015 – https://company.yandex.ru/ researches/reports/2015/ya_internet_regions_2015. xml#1
7. Ладик С. Первые шаги в Интернет-брендинге: Маркетинг и реклама № 1 (173) – 86 с. Ladik S. First steps in Internet Branding: Marketing and advertising № 1 (173) – 86 р.
8. Калиева О.М. Современные тенденции развития брендинга в рыночных условиях / О.М. Калиева, В.Н. Марченко, М.И. Дергунова // Экономика, уп- равление, финансы: материалы III междунар. науч. конф. (г. Пермь, февраль 2014 г.). — Пермь: Меркурий, 2014. – 206 с. Kaliyeva O.M. Modern trends in market conditions branding / O.M. Potassium, V.N. Marchenko, M.I. Dergounova // Economics, management, finance: Materials III Intern. Scientific. Conf. (Perm, February 2014). – Perm: Mercury, 2014. – 206 p.
9. Чарлин Ли, Джош Бернофф. Взрывная Web-волна: Как добиться успеха в мире, преображенном интернет-технологиями / пер. с англ. Е.Лучинина. – М.: Альпина Паблишерз: Изд-во Юрайт, 2010. – 276 с. Charlene Li, Josh Bernoff. Web-Blast Wave: How to succeed in a world transformed Internet technologies / per. from English. E. Luchinina. – M.: Alpine Publishers: Publishing house Yurayt, 2010. – 276 p.
10. Тихомирова Н.В. Управление современным университетом, интегрированным в информационное пространство: концепция, инструменты, методы. – М.: Финансы и статистика, 2009. – 264 с. Tikhomirov N.V. Managing of a modern university, in an integrated information environment: concept, tools and techniques. – M.: Finance and Statistics, 2009. – 264 p.
11. Егорова Е.А., Золотарева О.А., Карманов М.В., Кучмаева О.В., Романов А.А., Смелов П.А. Методология прикладного анализа развития рекламного бизнеса – М., МЭСИ. 2010. – 241 с. Egorova E.A., Zolotarev O.A., Pockets M.V., Kuchmaeva O.V., Romanov A.A., Smelov P.A. The methodology applied analysis of the advertising business. – M., MESI. 2010. – 241 p.
Review
For citations:
Skovorodina L.L. IMPACT OF MODERN INFORMATION SOCIETY ON THE UNIVERSITY ELECTRONIC BRANDING. Open Education. 2015;(4(111):68-72. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-4(111-68-72