Unusual Maths clock or Reverse Traveling Salesman Problem
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-2(103-22-28
Abstract
The article discusses some of the mathematical problem, attached to the clock. We show how to use the clock in the classroom for mathematics to illustrate some mathematical problems
About the Authors
Valerij F. OchkovRussian Federation
D. Sc. in Engineering, Professor
Tel.: 8 (495) 362-71-71
Elena P. Bogomolova
Russian Federation
Ph.D. Math.&Phys, Associate Professor
Tel.: 8 (495) 362-73-92
References
1. Хармс Д. Старуха [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.ru/HARMS/staruha.txt
2. Очков В.Ф. MCS на занятиях по математике, физике, информатике… [Электронный ресурс] // Компьютер- ные учебные программы и инновации. 2008. – № 3. – Режим доступа: http://twt.mpei.ac.ru/ochkov/Pendulum
3. http://communities.ptc.com/thread/32536
4. http://az.lib.ru/t/tolstoj_lew_nikolaewich/text_0090.shtml
5. http://www.tsp.gatech.edu
6. Очков В.Ф. Mathcad 14 для студентов и инженеров: русская версия [Электронный ресурс]. – СПб.: БХВ- Петербург, 2009. – Режим доступа: http://twt.mpei.ac.ru/ochkov/Mathcad_14/RusIndex.html
Review
For citations:
Ochkov V.F., Bogomolova E.P. Unusual Maths clock or Reverse Traveling Salesman Problem. Open Education. 2014;(2(103):22-28. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-2(103-22-28