Preview

Open Education

Advanced search

Unusual Maths clock or Reverse Traveling Salesman Problem

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-2(103-22-28

Abstract

The article discusses some of the mathematical problem, attached to the clock. We show how to use the clock in the classroom for mathematics to illustrate some mathematical problems 

About the Authors

Valerij F. Ochkov
National research university «Moscow Power Engineering Institute»
Russian Federation

D. Sc. in Engineering, Professor

Tel.: 8 (495) 362-71-71



Elena P. Bogomolova
National research university «Moscow Power Engineering Institute»
Russian Federation

Ph.D. Math.&Phys, Associate Professor

Tel.: 8 (495) 362-73-92



References

1. Хармс Д. Старуха [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.ru/HARMS/staruha.txt

2. Очков В.Ф. MCS на занятиях по математике, физике, информатике… [Электронный ресурс] // Компьютер- ные учебные программы и инновации. 2008. – № 3. – Режим доступа: http://twt.mpei.ac.ru/ochkov/Pendulum

3. http://communities.ptc.com/thread/32536

4. http://az.lib.ru/t/tolstoj_lew_nikolaewich/text_0090.shtml

5. http://www.tsp.gatech.edu

6. Очков В.Ф. Mathcad 14 для студентов и инженеров: русская версия [Электронный ресурс]. – СПб.: БХВ- Петербург, 2009. – Режим доступа: http://twt.mpei.ac.ru/ochkov/Mathcad_14/RusIndex.html


Review

For citations:


Ochkov V.F., Bogomolova E.P. Unusual Maths clock or Reverse Traveling Salesman Problem. Open Education. 2014;(2(103):22-28. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-2(103-22-28

Views: 635


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)