Preview

Open Education

Advanced search

EVALUATION OF UNIVERSITY GRADUATE COMPETENCES

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-1(102-24-31

Abstract

The quality evaluation problem in training of students at competence-based approach is considered in the article. The technique of creation of a negentropic assessment of level of the competences formation of graduates students is offered. The article deals with the special learning curves, which provide the opportunity to be more precise in defi ning the dependence of the level of the students' competence formation of the on their scoring. 

About the Authors

Mikhail B. Gitman
Perm national research polytechnical university
Russian Federation

Dr. Sci. (Phys.–Math.),

Mathematical modeling of systems and processes

professor of chair

Ph.: (342) 239-1297

www.pstu.ru



Alexander N. Danilov
Perm national research polytechnical university
Russian Federation

Avtomatiki and telemechanics

Cand.Tech.Sci., associate professor

Ph.: (342) 219-8434

www.pstu.ru


Valery Yu. Stolbov
Perm national research polytechnical university
Russian Federation

Mathematical modeling of systems and processes

Dr.Sci.Tech., professor of chair

Ph.: (342) 239-1303

www.pstu.ru


References

1. Сибикина И.В. Процедура оценки компетентности студентов вуза, обучающихся по направлению «Информационная безопасность» // Вестник АГТУ. Сер.: Управление, вычислительная техника и информатика. – 2011. – № 1. – С. 201–205.

2. Девисилов В.А. Инструментарий квалиметрии компетенций и диагностики знаний (на примере ноксологических компетенций и дисциплины «Безопасность жизнедеятельности») // Стандарты и мониторинг в образовании. – 2011. – № 1. – С. 3–12.

3. Ефремова Н.Ф. Компетенции в образовании: формирование и оценивание. – М.: Национальное образование, 2012. – 416 с.

4. Гитман М.Б., Данилов А.Н., Столбов В.Ю. Об одном подходе к контролю уровня сформированности базовых компетенций выпускников вуза // Высшее образование в России. – 2012. – № 4. – С. 13–18.

5. Васильев Ю.С., Кимков В.Н., Козлов В.Н., Масленников А.С. Формирование содержания высшего образования на базисных компетентностных моделях знаний, умений и навыков // Alma mater (Вестник высшей школы). – 2011. – № 2. – С. 41–45.

6. Солодова Е.А. Новые модели в системе образования. – М.: Книжный дом, 2012. – 344 с.

7. Бриллюэн Л. Научная неопределенность и информация. – М.: Мир, 1966. – 271 с.

8. Новиков А.М. Процесс и методы формирования трудовых умений: профпедагогика. – М.: Высшая школа, 1986. – 288 с.

9. Новиков Д.А. Закономерности итеративного научения. – М.: Институт проблем управления РАН, 1998. – 77 с.

10. Guthrie E.R. The psychology of learning. – New York and London: Harper and Broth. Pub., 1935. – 258 p.

11. Козлов В.Н. Интеллектуальные технологии и теория знаний. – СПб.: Изд-во Политехнического ун-та, 2012. – 157 с.

12. Харитонов В.А., Данилов А.Н., Букалова А.Ю. Алгоритмические основы автоматизированного управления уровнем профессиональной подготовки бакалавров // Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: математическое моделирование и программирование. – 2013. – Т. 6. – № 4. – С. 108–115.


Review

For citations:


Gitman M.B., Danilov A.N., Stolbov V.Yu. EVALUATION OF UNIVERSITY GRADUATE COMPETENCES. Open Education. 2014;(1(102):24-31. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-1(102-24-31

Views: 989


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)