THE RESEARCH PROJECT OF THE SMART TEXTBOOK OF ERGONOMICS IN LMS MOODLE
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-6(107-59-64
Abstract
In this paper the authors describe the implementation details of the smart textbook in the discipline of Ergonomics, provide the structure of the textbook, give the examples of experimental tasks and main innovations in e-learning system. The features of the education process with the use of the smart textbook are outlined. It is offered the point-rating system. The authors focus on the importance of training teachers to implement innovations.
About the Authors
Alexander N. AfanasyevRussian Federation
Doctor of engineering Science, Vice-Rector on remote and additional education
Tel.: (8422)-778845
Valery A. Kuklev
Russian Federation
Doctor of pedagogical Science, Professor
Tel.:(8422)-440316
Tamara M. Egorova
Russian Federation
methodological Department
Head
Tel.:(8422)-778819
References
1. Афанасьев А. Н. Разработка компонентной автоматизированной обучающей системы САПР на основе гибридной нейронной сети / А.Н. Афанасьев, Н.Н. Войт // Автоматизация и современные технологии. – 2009. – № 3. – C. 14–18.
2. Афанасьев А.Н. Интеллектуальная обучающая система концептуальному проектированию автоматизированных систем / А.Н. Афанасьев, Н.Н. Войт // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. – 2010. – № 4 (2). – Т. 12. – С. 465–468.
3. Афанасьев А.Н. Компонентная автоматизированная обучающая система САПР на основе гибридной нейрон- ной сети / А.Н. Афанасьев, Н.Н. Войт // Автоматизация и современные технологии. – 2009. – № 3. – С. 14–18.
4. Афанасьев А.Н. Организация когнитивной автоматизированной обучающей системы (КАОС) промышленных пакетов САПР / А.Н. Афанасьев, Н.Н. Войт // Обозрение прикладной и промышленной математики. – 2009. – Т. 16. – С. 804.
5. Башмаков А.И. Разработка компьютерных учебников и обучающих систем / А.И. Башмаков, И.А. Башмаков. – М.: Филинъ, 2003. – 616 с.
6. Андреев А.А. Открытые образовательные ресурсы и МООС // Сб. науч. тр. Всерос. конф. “Электронное обучение в непрерывном образовании” (с элементами научной школы для молодежи). – Ульяновск: УлГТУ, 2014. – С. 188–193.
7. Роберт И.В. Теория и методика информатизации образования (психолого-педагогический и технологический аспекты). – М.: ИИО РАО, 2008. – 274 с.
8. Тихомирова Н.В. «Умные» кадры для смарт-города // Информационное общество. – 2012. – № 6. – С. 58–61.
9. Афанасьев А.Н. Опыт реализации компетентностного подхода в сетевом блочно-модульном курсе / А.Н. Афанасьев, В.А. , Т.М. Егорова // Тр. междунар. конф. «Информатизация инженерного образования». – М.: Изд-во МЭИ, 2014. – С. 401–404.
10. Куклев В.А. Эргономические основы безопасности и комфорта персонала: учебно-практическое пособие / В.А. Куклев, Э.Б. Ходжамуратова; Ульян. гос. техн. ун-т. – Ульяновск: УлГТУ, 2014. – 272 с.
Review
For citations:
Afanasyev A.N., Kuklev V.A., Egorova T.M. THE RESEARCH PROJECT OF THE SMART TEXTBOOK OF ERGONOMICS IN LMS MOODLE. Open Education. 2014;(6(107):59-64. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-6(107-59-64