Preview

Open Education

Advanced search

ANALYSIS OF APPROACHES TO «EDUCATIONAL MEDIA SPACE» DEFINITION

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-2(97)-42-45

Abstract

The article covers directions of researches in the field of educational media space. The essence of the concept is considered within the following approaches: system, the mental and emotional, personal and developing, the competence-based, social-geographic, distance, and local. 

About the Author

Oksana V. Belitskaya
Saratov State University named after N.G. Chernyshevskiy; Engelsk college of professional technologies
Russian Federation

Education Methodology Department

Postgraduate student; Informatics Lecturer

Tel.: 8 (8453) 55-26-80

www.sgu.ru



References

1. Виленский М.Я., Мещерякова Е.В. Образовательное пространство как педагогическая категория // Педагогические образование и наука. – М., 2002.

2. Юдина Е.Н. Развитие медиапространства современной России: автореф. дис. ... д-ра соц. наук. – М., 2008.

3. Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты: доклад на отделении философии образования и теоретической педагогики РАО. – Центр «Эйдос». – С. 13.

4. Гура В.В. Теоретические основы педагогического проектирования личностно-ориентированных электронных образовательных ресурсов и сред: автореф. дис. ... д-ра пед. наук. – Ростов н/Д, 2007.

5. Федоров А.В. Терминология медиаобразования // Искусство и образование. – 2000. – № 2.


Review

For citations:


Belitskaya O.V. ANALYSIS OF APPROACHES TO «EDUCATIONAL MEDIA SPACE» DEFINITION. Open Education. 2013;(2(97)):42-45. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-2(97)-42-45

Views: 680


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)