ANALYSIS OF APPROACHES TO «EDUCATIONAL MEDIA SPACE» DEFINITION
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-2(97)-42-45
Abstract
The article covers directions of researches in the field of educational media space. The essence of the concept is considered within the following approaches: system, the mental and emotional, personal and developing, the competence-based, social-geographic, distance, and local.
About the Author
Oksana V. BelitskayaRussian Federation
Education Methodology Department
Postgraduate student; Informatics Lecturer
Tel.: 8 (8453) 55-26-80
References
1. Виленский М.Я., Мещерякова Е.В. Образовательное пространство как педагогическая категория // Педагогические образование и наука. – М., 2002.
2. Юдина Е.Н. Развитие медиапространства современной России: автореф. дис. ... д-ра соц. наук. – М., 2008.
3. Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты: доклад на отделении философии образования и теоретической педагогики РАО. – Центр «Эйдос». – С. 13.
4. Гура В.В. Теоретические основы педагогического проектирования личностно-ориентированных электронных образовательных ресурсов и сред: автореф. дис. ... д-ра пед. наук. – Ростов н/Д, 2007.
5. Федоров А.В. Терминология медиаобразования // Искусство и образование. – 2000. – № 2.
Review
For citations:
Belitskaya O.V. ANALYSIS OF APPROACHES TO «EDUCATIONAL MEDIA SPACE» DEFINITION. Open Education. 2013;(2(97)):42-45. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-2(97)-42-45