INFORMATION-ACTIVITY APPROACH IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES AND TO INCREASE THE QUALITY OF PROFESSIONALLY ORIENTED EDUCATION
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-5(100-24-27
Abstract
This article considers information-and-active approach in teaching foreign languages as a new approach in the sphere of modern pedagogy with the use of information and communication technologies in teaching practice. Furthermore, the work features changes in several aspects of teacher’s activity in modern information-based society.
About the Author
Victoria A. SkakunovaRussian Federation
Faculty of Foreign Languages and Area Studies
postgraduate student
Tel.: 8 (916) 751-77-37
www.ffl.msu.ruReferences
1. Востриков А.А., Дудников Н.Л., Расколенко Д.В. Информационно-деятельностный подход к школьному образованию и пути его реализации в технологиях интегрированного обучения // Вестник ТПГУ. Серия: Педагогика. – 2004. – Вып. 5 (42). – С. 24–30.
2. Панфилова А.П. Инновационные педагогические технологии. Активное обучение. – 2-е изд., стер. – М.: Изд. центр «Академия», 2011. – 192 с.
3. Полат Е.С. Современные педагогические и информационные технологи в системе образования. – 3-е изд., стер. – М.: Изд. центр «Академия», 2010. – 368 с.
4. Гуслова М.Н. Инновационные педагогические технологии : учеб. пособие для студ. учреждений сред. проф. образования. – 3-е изд., испр. – М.: Изд. центр «Академия», 2012. – 288 с.
5. Полат Е.С., Бухаркина М.Ю., Моисеева М.В., Петров А.Е. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для вузов / ред. Е.С. Полат. – 3-е изд., испр. и доп. – М.: Изд. центр «Академия», 2008. – 269 с. – (Высшее профессиональное образование. Педагогические специальности)
6. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии: учебное пособие. – М.: Народное образование, 1998. – 256 с.
Review
For citations:
Skakunova V.A. INFORMATION-ACTIVITY APPROACH IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES AND TO INCREASE THE QUALITY OF PROFESSIONALLY ORIENTED EDUCATION. Open Education. 2013;(5(100):24-27. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-5(100-24-27