Preview

Open Education

Advanced search

POTENTIALS AND PARADOXES OF FEDERAL EDUCATIONAL STANDARD ASA: PHANTOM OF THE HEALTHSAFING

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-16-21

Abstract

It is Conducted analysis of specific of new Federal State Educational Standard as an instrument of creation of institute of "new" school. It is shown that requirements of standard are basis for the estimation of results of education and terms of realization of the educational programs. An educational process is examined in the dynamics of forming of personality of students, passing the stages of physical, creative, interpersonality, social, fundamental, universal development and going out on a level higher potential allowing to talk, not only about intellectual and creative development, but about healthsafing. Creation of the educational system, allowing to form the valued reference-points in society, adequate to the requirements of providing of social comfort allowing to expose creative and spiritual potential, is offered. 

About the Author

Marina V. Ulyanova

Russian Federation

Doctor of Psychological Science, Director of «Institute of Holodynamics», Moscow, Russia Tel.: +7(916) 974 66 40 



References

1. Горбунов В.Л. Россия, бедные, богатые, статистика! 2014-11-29! http://rusproekt.org/2014/05/28 2. Иванов В.В. Как мы жили и как мы живём. – http://www.lt90.org.

2. Маслова Н.В. Ноосферное образование. – М.: Институт Холодинамики, 2002, 197 с.

3. Брайко Л.И. Периодическая система специальных законов здоровьесбережения и здоровьеразвития. – Киев – Ялта: Фиолет, 2012.

4. Александров Ю.И. Основы психофизиологии: Учебник. – М.: ИНФРА-М, 1997.

5. Антоненко Н.В., Ульянова М.В. Великая радость. Практическое пособие. – М.,: Институт Холодинамики, 2007 г. 176 с.

6. Астафьев Б.А. Стратегический прогноз и управление. – М.: Институт Холодинамики, 2007.

7. Антоненко Н.В., Ульянова М.В. Восстановительная гимнастика для нервных клеток (рост, развитие и восстановление нервных клеток в процессе обучения) – М.: Экон-информ, 2007. – 36 с.

8. Антоненко Н.В., Ульянова М.В.Педагогика ноосферного развития.– М.:Экон-информ, 2007, 220с.

9. Давыдовская Н.А. Психологические и медицинские основы здоровьесберегающего и природосообразного метода преподавания. – Алматы, 2010.

10. Маслова Н.В, Клименкова Т.М. Биоадекватные учебники // Методическое пособие для учителей. – Севастополь: КАНОН, 2013. – 86 с.

11. Ульянова М.В. Периодическая система общих законов управления. – М.: Институт Холодинамики, 2009. – 21 с.

12. Антоненко Н.В. Периодическая система специальных законов развития психики человека. – М.: Экон-информ, 2007, 45 с.

13. Материалы МОУ СОНШ. Официальный сайт: 40308-s-005.edusite.ru

14. Материалы ГБОУ СОШ No 354 им. Д.М. Карбышева. Официальный сайт: sch354c.mskobr.ru

15. Ульянова М.В. Внедрение здоровьесберегающей и здоровьеразвивающей образовательной технологии в регионы России как стратегическая задача образования. / в Сб. ФИРО – М.: ФИРО, 2011.


Review

For citations:


Ulyanova M.V. POTENTIALS AND PARADOXES OF FEDERAL EDUCATIONAL STANDARD ASA: PHANTOM OF THE HEALTHSAFING. Open Education. 2016;(2):16-21. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-16-21

Views: 895


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)