PSYCHOLOGICAL MECHANISMS OF DEVELOPMENT OF GENERAL TEACHING ACTIONS AT BIOADEQUATE STUDYING
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-38-43
Abstract
Scientific methodological basis of FSES is under consideration, the main point is general teaching action as showing of progress studying by a pupil. The opportunity of developing different kinds of general teaching actions at bioadequate studying with the help of psychological mechanisms is determined.
About the Author
Elena V. NemolotRussian Federation
Candidate of Psychological Science, Senior Lecturer of the Department of Pedagogy and Psychology, Kemerovo State University, Anzhero-Sudzhensk, Russia Tel.: +7(913) 125 5282
References
1. Асмолов А.Г., Бурменская Г.В., Володарская И.А. и др. Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе: от действия к мысли: пособие для учителя / Под ред. А.Г. Асмолова. — М.: Просвещение, 2008.
2. Маслова Н.В. Ноосферное образование: монография. – М.: Инст. Холодинамики, 2002. 338 с.
3. Петрова Е.Л. Психологические механизмы развития личностной целостности учащихся в процессе обучения и воспитания // Электронный журнал «Общество. Культура. Наука. Образование». 2012. Вып. 1 [Электронный ресурс] // http://cipv.ru/static.php?mode=electronic_publications_2012_02
4. Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования.
Review
For citations:
Nemolot E.V. PSYCHOLOGICAL MECHANISMS OF DEVELOPMENT OF GENERAL TEACHING ACTIONS AT BIOADEQUATE STUDYING. Open Education. 2016;(2):38-43. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-38-43