Preview

Open Education

Advanced search

PSYCHOLOGICAL MECHANISMS OF DEVELOPMENT OF GENERAL TEACHING ACTIONS AT BIOADEQUATE STUDYING

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-38-43

Abstract

Scientific methodological basis of FSES is under consideration, the main point is general teaching action as showing of progress studying by a pupil. The opportunity of developing different kinds of general teaching actions at bioadequate studying with the help of psychological mechanisms is determined. 

About the Author

Elena V. Nemolot

Russian Federation

Candidate of Psychological Science, Senior Lecturer of the Department of Pedagogy and Psychology, Kemerovo State University, Anzhero-Sudzhensk, Russia Tel.: +7(913) 125 5282



References

1. Асмолов А.Г., Бурменская Г.В., Володарская И.А. и др. Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе: от действия к мысли: пособие для учителя / Под ред. А.Г. Асмолова. — М.: Просвещение, 2008.

2. Маслова Н.В. Ноосферное образование: монография. – М.: Инст. Холодинамики, 2002. 338 с.

3. Петрова Е.Л. Психологические механизмы развития личностной целостности учащихся в процессе обучения и воспитания // Электронный журнал «Общество. Культура. Наука. Образование». 2012. Вып. 1 [Электронный ресурс] // http://cipv.ru/static.php?mode=electronic_publications_2012_02

4. Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования.


Review

For citations:


Nemolot E.V. PSYCHOLOGICAL MECHANISMS OF DEVELOPMENT OF GENERAL TEACHING ACTIONS AT BIOADEQUATE STUDYING. Open Education. 2016;(2):38-43. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-38-43

Views: 950


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)