NEUROMYOPATHIES IN THE CORRECTION OF ATTENTION DEFICIT DISORDER AND HYPERACTIVITY IN SCHOOLCHILDREN
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-93-96
Abstract
The proposed correction procedure in educational technology for children suffering from attention deficit disorder with hyperactivity. The analysis of the correlation of the results of psychological testing of the properties of attention and the dynamics of EEG with the efficiency of the educational process.
About the Authors
Olga A. JafarovaRussian Federation
Candidate of Physico-Mathematical Sciences, Assistant professor, Head of the Laboratory of computer systems biomanagement, Research Institute of Molecular Biology and Biophysics, Novosibirsk, Russia Tel.: +7(906) 079 55 92
Elena N. Danilenko
Russian Federation
Researcher of the Laboratory of computer systems biomanagement, Research Institute of Molecular Biology and Biophysics, Novosibirsk, Russia Tel.: +7(906) 079 55 92
References
1. Гилева О.Б. Психофизиологические основы успешности учебной деятельности, Екатеринбург, УрГУПС, 2012. С. 27, 37–38, 50–51.
2. Джафарова О.А., Гребнева О.Л., Даниленко Е.Н, Лазарева О.Ю. Коррекция синдрома дефицита внимания с использованием биоуправления // Школьные технологии. 2011. No 2. С. 142–147.
3. Джафарова О.А., Гребнева О.Л., Столлер И.А. Скрининг групп риска СДВГ на основе технологии игрового биоуправления // Бюллетень сибирской медицины. 2013. С. 154–160.
4. Джафарова О.А., Скок А.Б., Хаймович Е.В., Шубина О.С., Штарк М.Б. Электроэнцефалографическое биоуправление при синдроме дефицита внимания с гиперактивностью (add/hd синдром – предвестник аддиктивных расстройств) — Наркология, 2004, No 1 — С. 56–64.
5. Заваденко Н.Н. Синдром дефицита внимания и гиперактивности: новое в диагностике и лечении // Вестник Северного (Арктического) федерального университета. Серия: Медикобиологические науки. 2014. No 1. С. 31–39.
6. Заваденко Н.Н. Синдром дефицита внимания с гиперактивностью: диагностика, патогенез, принципы лечения. РНИМУ им. Н.И. Пирогова, Москва // Вопросы практической педиатрии. – 2012. – Т. 7. No 1. – С.54–62.
7. Методики / Методики БОСЛАБ / Бета-тренинг БОСЛАБ. www.boslab.ru
8. Баркли Р.А. Синдром дефицита внимания с гиперактивностью: Руководство по диагностике и лечению (3 изд.). Нью-Йорк: Издательство Гилфорд, 2006.
9. Рубцов В.В. Необходимые меры в системе образования по работе с детьми с СДВГ // Материалы конф. «Синдром дефицита внимания и гиперактивности» 13–14 апреля 2006. М., 2006.
10. Сапина Е.А. Исследование эффективности сочетанного электроэнцефалогического и электромиографического тренинга биоуправления при коррекции СДВГ у детей 6–9 лет // Бюллетень сибирской медицины. 2013. Т. 12. No 2. С. 161–165.
11. Штарк М.Б., Вангревич О.А., Донская О.Г., Зубков А.А. Игровое биоуправление и стресс-зависимые состояния // Бюллетень СО РАМН. — Новосибирск, 2004. – No3. – С. 53–61.
Review
For citations:
Jafarova O.A., Danilenko E.N. NEUROMYOPATHIES IN THE CORRECTION OF ATTENTION DEFICIT DISORDER AND HYPERACTIVITY IN SCHOOLCHILDREN. Open Education. 2016;(2):93-96. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2016-2-93-96