Preview

Open Education

Advanced search

THE METHODICAL FEATURES OF ICT APPLICATION FOR THE TEACHERS BACHELORS TRAINING IN MATHEMATICS

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-3(110-19-27

Abstract

The technique of training in mathematics for the students of natural-science profile of pedagogical university on the basis of continuous using of new information and communication technologies is presented. The need of application not only mathematical software packages, but also the computer means for creation of abstract mathematical concepts images, increasing of storing level of calculations schemes, structuring mathematical information is proved. 

About the Authors

Tatyana P. Pushkaryeva
Sibirian Federal University
Russian Federation

Doctorate of Pedagogy, Professor

Теl.: (904) 895-67-98



Vladimir I. Temnyh
Sibirian Federal University
Russian Federation

PhD in Technical Science, Head of the Department

Теl.: (902) 940-56-92



References

1. Пушкарева Т.П. Научно-методические основы обучения математике будущих учителей естествознания с позиций информационного подхода: монография. Красноярск: РИО КГПУ, 2013. – 265 с.

2. Пак Н.И. Пушкарева Т.П. Принципы математической подготовки студентов с позиций информационной модели мышления // Открытое образование. – 2012.– № 5(94).– С. 4–11.

3. Пушкарева, Т.П., Перегудов А.В. Математическое моделирование химических процессов : учеб.-метод. пособие. – Красноярск, 2011. – 116 с.

4. Пушкарева Т.П., Калитина В.В. Визуализация математической информации // Омский межвузовский сборник научных трудов «Математика и информатика: наука и образование». –2010.– № 9.– С. 100–104.

5. Пушкарева, Т.П. Применение карт знаний для систематизации математической информации // Мир науки, культуры, образования. – 2011. – № 2 (27). – С. 139–144.


Review

For citations:


Pushkaryeva T.P., Temnyh V.I. THE METHODICAL FEATURES OF ICT APPLICATION FOR THE TEACHERS BACHELORS TRAINING IN MATHEMATICS. Open Education. 2015;(3(110):19-27. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-3(110-19-27

Views: 958


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)