Preview

Open Education

Advanced search

SOFTWARE OPTIMIZATION OF BUSINESS PROCESS “UNIVERSITY ADMISSION CAMPAIGN”

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-3(110-57-62

Abstract

Admission campaign is an important part of the main business processes system of the university. Admission campaign is analyzed on the base of different modeling tools. The conceptual basis of CRM-system as information support of the process is proposed. It should be significant optimizing resource of business process. 

About the Authors

Victor V. Babenko
Syktyvkar State University, Syktyvkar
Russian Federation

Department of Information Systems

PhD in Geological and Mineralogical Sciences, Head

Tel.: (8212) 255179

http://www.syktsu.ru



Yury V. Golchevskiy
Syktyvkar State University, Syktyvkar
Russian Federation

Department of Information Systems

PhD in Physical and Mathematical Sciences, Associate Professor,

Tel.: (8212) 255179

http://www.syktsu.ru



Sabina T. Gulayeva
Syktyvkar State University, Syktyvkar
Russian Federation

Department of Information Systems

Post-graduate Student, Senior Lecturer,

Tel.: (8212) 255179

http://www.syktsu.ru



References

1. Орлов А.И. Экспертные оценки. Учебное пособие. – М.: ИВСТЭ, 2002.

2. Исикава К. Японские методы управления качеством / Сокр..пер.с англ. Под. ред. А.В. Гличева. – М: Экономика, 1988. – 214 с.

3. Репин В.В., Елифанов В.Г. Процессный подход к управлению. Моделирование бизнес-процессов. – М.: РИА «Стандарты и качество», 2009. – 408 с.

4. Нортон Д., Каплан Р. Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию. – М.: Олимп-Бизнес, 2010. – 320 с.

5. Бабенко В.В. К вопросу об управлении качеством подготовки специалистов в системе высшего профессионального образования // Сборник научных трудов VIII Международной научно-практической конференции. – М.: МГУ, 2013. – Т. 2. С. 39–46.

6. Бабенко В.В. Практический анализ бизнес-процессов: сборник задач и упражнений. – Сыктывкар: Изд-во Сыктывкарского ун-та, 2010. – 290 с.

7. Черкашин П. Стратегия управления отношениями с клиентами (CRM). – М.: Бином, 2007. – 376 с.

8. Бабенко В.В., Гольчевский Ю.В. Концепция информационного пространства кафедры вуза на основе web-портала // Открытое образование, №2 (103), 2014. – С. 46–50.

9. Гольчевский Ю.В., Сургуладзе А.М. Опыт разработки и эксплуатации системы онлайн приема электронных заявлений от абитуриентов // Открытое образование, №6 (95) 2012. – С. 57–63.

10. Руководство к cводу знаний по управлению проектами (Руководство PMBOK®) – Четвертое издание, Project Management Institute, 2008, – 463 с.

11. Куперштейн В.И. Microsoft Project 2013 в управлении проектами. – СПб.: BHV-СПб, 2014, – 432 с.


Review

For citations:


Babenko V.V., Golchevskiy Yu.V., Gulayeva S.T. SOFTWARE OPTIMIZATION OF BUSINESS PROCESS “UNIVERSITY ADMISSION CAMPAIGN”. Open Education. 2015;(3(110):57-62. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-3(110-57-62

Views: 1169


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)