Preview

Open Education

Advanced search

BLENDED LEARNING AND SYSTEMATIC WORK OF STUDENTS

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-5(112-48-54

Abstract

The use of blended learning for the biology students, which combines a module-rating system of learning with an e-training scheme, has proved to enhance the learning quality byencouraging systematic independent work of students. 

About the Authors

Olga V. Andryushkova
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation

Department of Chemistry

Ph.D. chemistry, associate professor

Тел.: 8 (495)939-15-96

http://www.msu.ru



Anna A. Budanova
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation

Department of Chemistry

Ph.D. in Pedagogy, associate professor

Тел.: 8 (495)939-15-96

http://www.msu.ru



Galina P. Zhmurko
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation

Department of Chemistry

Ph.D. chemistry, associate professor

Тел.: 8 (495)939-46-17

http://www.msu.ru



Elizaveta G. Kabanova
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation

Department of Chemistry

Ph.D. chemistry, associate professor

Тел.: 8 (495)939-46-17

http://www.msu.ru



References

1. Холмогорова Е.И., Замошникова Н.Н. Модульно-рейтинговая система обучения // [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://sociosphera.com/publication/conference/2012/153/modulnorejtingovaya_sistema_ obucheniya (дата обращения: 24.03.15).

2. Пахомова Е.М. Модульно-рейтинговая система обучения как одна из развивающих технологий обучения / [Электронный ресурс]. – Режим доступа: // http://www.tgc.ru/conf/region/?2000_2/02.html. (дата обращения: 24.03.15).

3. Модульно-рейтинговая система обучения [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.slideshare.net/interculture/ss-11275938. (дата обращения: 24.03.15).

4. Использование модульно-рейтинговой системы при обучении общей и неорганической химии на биологическом факультете МГУ имени М.В. Ломоносова / А.А. Буданова и др. // Актуальные проблемы химического образования: сб. науч. ст. Всерос. науч. –практ. конф. – Пенза, 2014. – С. 46 – 48.

5. Учебно-методический комплекс как средство активизации самостоятельной работы студентов технического университета. Чупрова Л.В и др. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http: //www.science-education.ru/pdf/2014/5/50.pdf (дата обращения: 21.03.2015).

6. Паршукова Галина, Андрюшкова Ольга, Ильин Максим. Электронное обучение в университете: основные ресурсы. LAP Lambert Academic Publishing Saarbrücken, Germany, 2012, – 136 с.

7. Интернет-обучение: технологии педагогического дизайна [Электронный ресурс]. Режим доступа: http:// iatp.projectharmony.ru/publications/Internet-2004.pdf (дата обращения: 21.03.2015).

8. Скок Г. Б. Об оценке качества учебных материалов / Г. Б. Скок, Н. И. Лыгина // Качество образования: системы управления, достижения, проблемы : материалы 5 междунар. науч. конф. – Новосибирск, 2003. – С. 143.

9. Никитина Н. Ш., Николаева Н. В. Мониторинг и оценка качества в образовании. Ч. 2. Методы мониторинга. Обучение менеджменту качества в образовании. – Новосибирск, 2008. – 60 с.

10. Никитина Н. Ш., Яцевич Т. А. Опыт НГТУ в области практического мониторинга качества систем электронной поддержки учебной деятельности // Открытое и дистанционное образование. – 2013. – № 3. – С. 46–51.


Review

For citations:


Andryushkova O.V., Budanova A.A., Zhmurko G.P., Kabanova E.G. BLENDED LEARNING AND SYSTEMATIC WORK OF STUDENTS. Open Education. 2015;(5(112):48-54. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2015-5(112-48-54

Views: 963


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)