ASSESSMENT OF STUDENTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE: INTERDISCIPLINARY ASPECTS (IN THE CASE OF BACHELOR PROGRAM «BUSINESS-INFORMATICS»)
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-2(103-39-45
Abstract
This article is about the assessment of professional competence of students in terms of the competence-based approach. The stages of the formation of professional competence were formulated, the ontological model of interdisciplinary communication was built, an example of assessing the level of competence was described.
About the Authors
Tatiana M. ShamsutdinovaRussian Federation
Candidate of Physical and Mathematical Sciences, Associate Professor
Tel.: (347) 228-2666
Svetlana V. Prokofyeva
Russian Federation
Department of Computer Science and Information Technology
Senior Lecturer
Tel.: (347) 232-7915
References
1. Зимняя И.А. Компетентностный подход. Каково его место в системе современных подходов к проблемам образования? (теоретико-методологический аспект) // Высшее образование сегодня. – 2006. – № 8. – С. 20–26.
2. Сибикина И.В. Модели и алгоритмы формирования и оценки компетенций выпускника вуза: автореф. дис. … канд. техн. наук. – Астрахань: АГТУ, 2012. – 16 с.
3. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 080500 «Бизнес-информатика». Квалификация (степень) «бакалавр»: утвержден приказом Министерства образования и науки РФ от 14 января 2010 г. № 27 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.edu.ru/db-mon/mo/Data/d_10/m27-n.pdf (дата обращения: 31.10.2013).
4. Муромцев Д.И. Онтологический инжиниринг знаний в системе Protégé: Методическое пособие. – СПб: СПбГУ ИТМО, 2007. – 62 с.
5. Шамсутдинова Т.М. Формирование профессиональных компетенций студентов в контексте информатизации высшего образования // Открытое образование. – 2013. – № 6.
Review
For citations:
Shamsutdinova T.M., Prokofyeva S.V. ASSESSMENT OF STUDENTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE: INTERDISCIPLINARY ASPECTS (IN THE CASE OF BACHELOR PROGRAM «BUSINESS-INFORMATICS»). Open Education. 2014;(2(103):39-45. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2014-2(103-39-45