TERMINOLOGY IN PROCESS MANAGEMENT
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-4(99)-32-39
Abstract
We can be mistaken to formulate basic concepts of process management, and we are at risk to be on the wrong way solving the focused problems – instead of process management we could do automatization, instead of process system we could introduce function-oriented system. Without having a clear idea of the model we have to execute, we can plan this model as an analytical one and do not include all the necessary tools for management on the stage of planning. The article is targeted for the analysts who have skills in analytical modeling of business processes and would like to make a step forward to the implementation of these models. In order to become professionals in this field it is necessary to learn the terminology, first of all.
About the Author
Igor G. FedorovRussian Federation
Candidate of Technical Sciences, Professor
Tel.: 8 (916) 222-43-08
www.mesi.ru
References
1. Тельнов Ю.Ф. Федоров И.Г. Функциональные и процессные модели бизнес-процессов // Экономика, статистика, информатика. –2012. – № 2.
2. Евдокиенко В. Бизнес-процессы, процессное управление и эффективность [Электронный ресурс] // Административно управленческий портал. – Режим доступа: http://www.aup.ru/articles/management/20.htm
3. Ковалев С. Бизнес-процессы и бизнес-проекты компании [Электронный ресурс]. – Режим доступа: //quality.eup.ru/DOCUM2/bpbp.html
4. Королёв В. Сущность процессного подхода [Электронный ресурс] // Портал о менеджменте качества. – Режим доступа: http://quality.eup.ru/DOCUM7/Essence_of_the_process_approach.htm
5. Harmon, P. What is a Business Process [Электронный ресурс] // BPTrends. Number 21 2010. – Режим доступа: http://www.bptrends.com/publicationfiles/advisor20101214.pdf
6. Harmon, P. What is a Business Process [Электронный ресурс] // BPTrends. 2011. – Режим доступа: http://www. bptrends.com/publicationfiles/advisor20110913.pdf
7. Деминг Э. Выход из . Новая парадигма управления людьми, системами и процессами. – М.: Альпина Паблишер, 2011.
8. Губин М. Глоссарий психологических терминов. – М.: Наука, 1999.
9. Sharp, А., McDermott, P. Workflow Modeling. 2001: Artech House Publishers: Artech House Publishers.
10. Мескон Р. Основы менеджмента. – М.: Дело, 1992.
11. Минцберг Г. Структура в кулаке: создание эффективной организации. – СПб.: Питер, 2004.
12. Вебер М. Хозяйство и общество. – М.: РОССПЭН, 2004.
13. Хаммер М., Чампи Д. Реинжиниринг корпорации. Манифест революции в бизнесе. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2011.
14. Фёдоров И. Контроллинг в системах управления бизнес-процессами // Программные продукты и системы. – 2012. – № 4.
15. Van der Aalst W. Process-Aware Information Systems: Lessons to be Learned from Process Mining // In: Transactions on Petri Nets and Other Models of Concurrency II. Springer, 2009.
16. Фёдоров И. Процессно-ориентированные информационные системы // Информационные системы и технологии. – М.: Юнити-Дана, 2012.
17. Белайчук А. BPM, SOA и новый IT-ландшафт // Международный форум «ИТ для финансового бизнеса: от интеграции приложений к интегрированным сервисам». Москва, 2006.
18. Фёдоров И. Интегрированная модель бизнес-процессов // Открытые системы. – 2012. – № 9.
Review
For citations:
Fedorov I.G. TERMINOLOGY IN PROCESS MANAGEMENT. Open Education. 2013;(4(99)):32-39. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-4(99)-32-39