REMOTE TRAINING AND CONTINUING EDUCATION
https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-5(100-47-51
Abstract
In this paper we consider two trends in teaching methods and tools chosen on the base of continuing education concept and challenges of the information society. Indeed, the modern post-school education requires improved efficiency and activity of training as it should or can be combined with productive activity of students. Here we discuss and analyze some trends of contemporary distance learning in order to include them into solution of lifelong learning problems.
About the Author
Alexander E. PetrovRussian Federation
Cand.Sc., Associate Professor
Tel.: 8 (499) 907-92-37
http://www.mesi.ru
References
1. Андреев А.А. Непрерывное образование и дистанционное обучение [Электронный ресурс] // RELGA. – 16.12.2005. – № 20 (122). – Режим доступа: http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?text id=816&level1=main&level2=articles (дата обращения: 20.10.2012).
2. Ключарев Г.А., Огарев Е.И. Непрерывное образование в условиях трансформации. – М.: Франтера, 2002.
3. Трайнев В.А. Учебные деловые игры в педагогике, экономике, менеджменте, управлении, маркетинге, социологии, психологии: методология и практика проведения: учеб. пособие / В.А. Трайнев. – М.: Гуманитар. изд. центр «ВЛАДОС», 2005. – 303 с.
4. Матросова Л.Н. Деловая игра в подготовке учителя. – М., 1996.
5. Трайнев В.А., Трайнев И.В. Интенсивные педагогические игровые технологии в гуманитарном образовании (Методология и практика). – М.: Дашков и К°, 2006. – 282 с.
6. Полат Е.С., Бухаркина М.Ю., Моисеева М.В., Петров А.Е. Педагогические технологии дистанционного обучения. – М.: Академия, 2006. – С. 210–233. 7. Горелова Е. Игра на прибыль // Ведомости. – 03.05.2011. – № 78 (2844).
Review
For citations:
Petrov A.E. REMOTE TRAINING AND CONTINUING EDUCATION. Open Education. 2013;(5(100):47-51. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-5(100-47-51