Preview

Open Education

Advanced search

REMOTE TRAINING AND CONTINUING EDUCATION

https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-5(100-47-51

Abstract

In this paper we consider two trends in teaching methods and tools chosen on the base of continuing education concept and challenges of the information society. Indeed, the modern post-school education requires improved efficiency and activity of training as it should or can be combined with productive activity of students. Here we discuss and analyze some trends of contemporary distance learning in order to include them into solution of lifelong learning problems. 

About the Author

Alexander E. Petrov
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI), Institute of Computer Technology (ICT)
Russian Federation

Cand.Sc., Associate Professor

Tel.: 8 (499) 907-92-37

http://www.mesi.ru



References

1. Андреев А.А. Непрерывное образование и дистанционное обучение [Электронный ресурс] // RELGA. – 16.12.2005. – № 20 (122). – Режим доступа: http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?text id=816&level1=main&level2=articles (дата обращения: 20.10.2012).

2. Ключарев Г.А., Огарев Е.И. Непрерывное образование в условиях трансформации. – М.: Франтера, 2002.

3. Трайнев В.А. Учебные деловые игры в педагогике, экономике, менеджменте, управлении, маркетинге, социологии, психологии: методология и практика проведения: учеб. пособие / В.А. Трайнев. – М.: Гуманитар. изд. центр «ВЛАДОС», 2005. – 303 с.

4. Матросова Л.Н. Деловая игра в подготовке учителя. – М., 1996.

5. Трайнев В.А., Трайнев И.В. Интенсивные педагогические игровые технологии в гуманитарном образовании (Методология и практика). – М.: Дашков и К°, 2006. – 282 с.

6. Полат Е.С., Бухаркина М.Ю., Моисеева М.В., Петров А.Е. Педагогические технологии дистанционного обучения. – М.: Академия, 2006. – С. 210–233. 7. Горелова Е. Игра на прибыль // Ведомости. – 03.05.2011. – № 78 (2844).


Review

For citations:


Petrov A.E. REMOTE TRAINING AND CONTINUING EDUCATION. Open Education. 2013;(5(100):47-51. (In Russ.) https://doi.org/10.21686/1818-4243-2013-5(100-47-51

Views: 797


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-4243 (Print)
ISSN 2079-5939 (Online)